Showing posts with label raya 2010. Show all posts
Showing posts with label raya 2010. Show all posts

Monday, September 27, 2010

Selamat tinggal Labuan ~

Sampai masa utk pulang semenanjung.
...memang sedih nak ucapkan selamat tinggal..apadaya..setiap pertemuan kan ada perpisahan..
murah rezeki kami balik lagi utk lawat semua family di Labuan :)
pagi2 lagi kak julie dah sediakan breakfast yg sedap utk baba n mamy sukeeenya..
mama pulak buatkan kopi wuwuwuw beshhhnyaa tq kak tq mama sayang u all lebih lah :)

iskk teringat2 pulak tgh2 laparr ni :P
sukeenya bfast mcm ni
pastu mecing pulak dgn kopi pekat ni fuhhh terbaik lah
~mama i miss kopi mama buat :( pekat..tak manis tak pahit iskk winduuu
kenapa ai buat tak menjadik...ade je kadang tawar.kadang pahit.kadang cair
why.why.why??hukkk
cop ATM tandanya free huhuuuu
ATM bagi lah setahun sekali tiket free..ai nak balik selalu :P
Kak Julie dan Grace hantar kami 3 banak :)

senyum tp sedihh woooo nak tinggalkan Labuan :(
menangis wanita besi ini :P
baba dgn kakak tersayang :)
sebelum masuk flight apa2 hal amik foto dulu..
baba cepat!sebelum org nampak hehe....
yelah kami kan duluan jln sbb ada baby besarr
jadi utamakan yg ada anak kecik :P
masuk flight harraz terus tido
sampailah semenanjung baru bangun.
bila harraz tido boringlah pulak :P
cincin raya mamy ;P
abaikan lah jari tak lawa tu ye..
sbb mamy nak tunjung benang hitam kt jari tgh tu
mata mamy kena ketumbit sakittt giler mcm nak buta!
ngilu.ngilu iskk sakitlah...nak kata intai2 benda taklah pulak kannn
jadi ai pun mengadulah kat mama..
ai : "ma..sy rasa mata ni nak buta lah"
mama : "keNaPAAA??"~mood terkejut kuakaka
ai : "ada bijik kt bawah mata :( sakitt sgt"
mama :"pegi suruh kak julie belit benang hitam kt jari tengah"
maka nya ai follow jelah..petua utk yg ketumbit mata.tujuan lilit2 benang tu nak halang ketumbit tu menjadi!~tapi memang berkesan!kecut terus ketumbit kt mata mamy :)
sekadar petua...dah menjadi tak salah nak share kannnn
berakhir sudah citer raya kami 3 banak kat Labuan :)
hepi ending..Insyaallah ada rezeki akan selalu kami pulang utk jenguk mama dan adik beradik lain..tak de yg indah selain kita berada dlm sebuah family yg bahagia dan aman :)
Terima Kasih Allah berikan ku gembira ini :)
t.kasih suami cuba bahagiakan kami 2 banak :)
t.kasih semua yg terima diri ini :)
**total total duit raya harraz tahun ni cecah RM 500.00 wuwuwuw banyak tu Alhamdulillah rezeki anak.









Thursday, September 23, 2010

Bunga api,..pizza,..dan kfc :)

Balik je dr swimming kak Julie takde..keluar dgn abg paul..cari klinik sbb tak kebah lg demam..raya2 ni klinik tutup tu yg susah kann..~tgk kak julie risau hbnad dia sakit mamy tumpang sedih dan risau ..syukur abg paul demam biasa :)


...sementara tunggu mummy julie pulang depa main bunga api..
ai tukang snap gambarlah..fel n grace yg layankan axen,gugilr dan harraz main bunga api:)

meh lah tgk foto2 malam itu :)







kak julie suwittt tau..belanja kami pizza hut dan kfc mlm tu..berkotak-kotak pizza..berketul-ketul ayam kfc..aduhaiii touching ai tau..konon2 ni meraikan last day kami tiga banak lah kann ohhh suwitnya ai rasa...love u all so much!~~
mamy tak tau nak luahkan betapa gembira sgt bila berada dlm family yg penuh kasih sayang :) ohh Tuhan aku amat bersyukur kerana aku pernah kecewa satu masa dulu dan Kau gantikan kecewa dulu dgn GEMBIRA ini..Alhamdulillah.




~mamyharraz~


Raya ke 3 :)

Raya ke 3 ikut Kak Winnie..lepas dah raya dan p kenduri sedara site abg rosli~hbnad k.winnie , kami ikut abg Freddy pulak :) ~~terima kasih kak winnie n abg freddy :) terharu tau dgn layanan anda yg sgt 2 manis :)


...dapatlah merasa makan kenduri org labuan..cara depa lain sikit..kalau kat sini mula makan dlm pukul 12.00 tgh kann..sana lain..pukul 10.00 pagi dah mula tetamu mkn..


...tu yg panik!~~hehe dramatik lebih :P bangun je mama bgtau stanby mandi siap2 jap lagi kak winnie sampai nak bwk p mkn kenduri...tgk jam awal lagi pelik jugak knp akk ambik awal sgt kannn tp feduliklah janji kena siap cepat2..haaa apalagi mamy tetiba jadi manusia terpantas siapkan anak!mandi!pakai baju!makeup!tetiba dah SIAP! hehe :P

kt sini pengantin jadi penyambut tetamu :)
mcm pelik sikit lah kann yelah biasa nya kalau kenduri kat sini
punyalah payah nak tgk pengantin..labuan lain lah pulak kann :)
seronok dpt rasa kelainan itu.
ni baju raya sudah hilang :(
komenga.komenga.komenga
sayang sgt baru sekali pakai dah hilangggg :(
tak tau tercicir kt mana..seingat memang baju ni dah packing masuk bagasi.
mungkin masa mak jemur org ambik ke?..
tak pun angin tiup..pastu jatuh?..
ohhhh tidakkk kenapa baju ini yg hilang tidak yg lain :( hukkkk
anak bujang ni suke buli org!haipppp
sakit telinga abg boboy tu syg oiiii
haaaa hambik!huhu abg boboy balas balik :P
cubitt pipi budak bobok tu hehe

anak buah mamy yg suwittt sgt :)
mama n abg freddy :)
Felecia n andrew :)
baba n anak :P
haa tarik ler telinga baba tu harraz oii hikk
ni masa open house rmh cikgu amir, anak buah abg paul :)
salasilah family site baba keliru sikit hikkk campur + aduk :P
ni pulak open house opis met abg freddy :)
chesse marble cake kt sini buat ai teringat2 sampai hari ni :P
my lovely mil yg suwittt :)
pertama kali tau mama joint beraya :)
tq mama sudi temankan kami beraya :)

ok dahhh tamat.
Fel,dorren n grace tgh tunggu kt rmh nak p swimming :)
~mamyharraz~













Wednesday, September 22, 2010

Beraya sama-sama

Lokasi : rumah kak winnie dan sedara mara

Akhirnya!..sepatutnya ni entry pertama sebelum 2 entry yg lepas :)
...mlm party axen kak winnie hbnad n anak dia tak joint sebab depa penat beraya siang hari..jadi tu yg kak winnie buat makan2 kat rmh dia pulak....dan jemput kami semua yg tak reti2 penat :P terutama ai lahh kann..pantang org ajak lajuuuuuu je stanby depan pintu kete huhuuhuuu :)


...lepas makan secara laju2...sambung beraya rmh sedara kak winnie pulak..lepas tu kami berpisah kete dgn yg lain2....kami ikut kete abg freddy follow kak winnie beraya :) family lain yg tak ikut tunggu kami kt bandar labuan :)

tengok gambar2 pulak jom :)

time ni ai kenyang.
sbb sebelum keluar dah tibai nasi+kari ayam+brokoli campur
tanpa ada budak tecit kt pinggang :P
seeeee bersama budak tecit dipinggang :P
nak berdokongggg je si harraz nih..
memang tak rugi kami hangkut stroller tau..
kalau idakk pengsan nak berdokonggg sementara tgg flight!
mamy okey je..bila lagi nak dokong kannn
nnt dah besar tak berdokong lagi dahh :)

kami semua :)


mama sabar je tgk anak menantu sama je pesen kuakkaka

kak julie,felecia,mamyharraz n mama

huhu kiri kanan mkanan kt tangan bobok tuuu
uncle Faiz rajin layan harraz..
budak bobok ni pun suka jer ngendeng2 kt uncle :P
sampai uncle nak sms pun susah ada anak buah kacau hikkkk
tak pe time nilah nak praktis ye abg Faiz :P

foto last kami beraya :)
baba takde sbb dia yg snap gambar ni.
hari ni kami ikut kak winnie beraya esoknya pulak turn kami ikut abg faiz beraya :)
pastu turn Fel n Kak Julie bwk kami berjln2.....pastu Fel bwk kami p swimming~next entry citer
....ohhhh mamy sgt gembira!..hanya Allah tahu gembira yg mamy rasa.Syukur Ya Allah temukanku dgn insan2 penuh kasih sayang...betapaku sgt menyanyangi dan menghargai mereka semua walau kami berlainan agama :) cinta cinta cinta :)
***suwitt sgt tau gilir-gilir bawak kami berjln2..
baba pun ok je no bantah2 suwitt sgt mamy rasa :)
walaupun ada sikit sentap2 tu biasalah kannnn huhuu.tq ye baba sbb paham ai huuhuu


~mamyharraz~






Sunday, September 19, 2010

Happy Birthday Axen yg ke 3 :)

10/9/2010 kebetulan hari jadi axen..makanya kak julie jadi chef in the world hari tu.mana taknya lepas pecah peluh masak menu hari raya..ptg tu pecah peluh sediakan menu utk party axen pulak.sambil dibantu anak2 daranya dan Fel sendiri kagum.kagum..mamy?..biasalah dok tercangak2 sbb tak tau nak tolong apa :P

menu party birthday: sayur campur~~sgtlah sedapppp kari ayam~~fuhh sampai la ni teringat2
terung masak cili~~pun sedapp pastu ulam + sambal belacan.

..pencuci mulut Fel sediakan macaroni mayonis ~~~wuwuwuu sgtlah heaven!
Birthday boy :)
chesee fruit cake.
sangatlah sedap kek ni..ai kan penggemar kek
syorganya dpt mkn kek yg lazattt ni...
Fel..nnt akk balik sana sila order lagi.lagi dan lagi ;P

bapa penyanyang sgt perihatin dan sabar bg anak bujang dia mkn..
mak dia kurang sabar sikit :P jadi biarlah baba dia yg layan kann kan. :)
eh eh...sapa punya birthday ni hehe..
harraz yg over tau nak tiup lilin nyanyi bagai
mcm dia pulak yg sambut :P
takpelah bg chance kt harraz ye axen :)
haaaa ni baru betul.
Fel diapit dua anak buah kami.
Dorren n Grace :)
Tetamu agak ramai time ni..tu yg berdiri2 kt dapur
sambil2 bergambar.
happening sgt birthday axen..
yg best tu dpt dengar suara abg paul n danny berkaraoke :)
habis party nak dekat jam 2.00am.
esok bangun pagi2 siap2 p rmh kak winnie pulak ada open house.
pastu sambung berjalan2 :)
....sambung citer next entry :P

~mamyharraz~








"Selamat Hari Raya"~~2010

'Bismilahhirrahmannirrahim'...Alhamdulillah raya kali ni sgt bermakna utk diri ini kenang dan hargai..Syukur tak terkira dgn layanan tak berbelah bahagi dari keluarga Labuan utk mamy harraz dan baba..terubat rindu pada mak ayah adik2 jauh dimata :)


...raya di sana tak jauh bezanya kat sini..sama je..ada lemang rendang ketupat..yang bezanya sebab family baba ada yg tak sambut hari raya..jadi disitulah kelainannya :)
Alhamdulillah walau ada yang tak sambut raya..bila kami balik semua pakat2 merayakan sama2 dgn kami...hmmm rindunya saat ituu...mamy bahagia dikelilingi keluarga yg penuh kasih sayang.


Pagi raya..rutin mcm biasa.Baba p solat hari raya mamy n harraz tunggu je kt rmh..Labuan solat sunat hari raya seawal 7.00am..sini pukul 6.15am dah cerah mcm pukul 7.00am kt semenanjung..dah baba balik baru feeling2 salam raya 3 banak huhu...tp takdelah nak nangis2 kuakaka....ampun maaf udah ler :p pastu tepon mak ayah n adik2...ckp benda yg sama :)
ermm masa tepon tu ada lah sebak didada gituu...mau tak...pertama kali ko beraya tanpa mak ayah n adik2...


Jom tengok foto pulak JoMM ;

kami 3 banak yg tak sedondon :P
tapi bolehlah kann ada ala2 kaler masing2.
ni paksaan utk bergambar..
huishhh susahhhnya nak bergambar dgn harraz skrg nih!
tak dok diammmm..kita elok dia ada jer..menyengetlah..tergeliatlah

turn dgn baba pulak :)
mamy bagi duit raya :)
saya sangat sayang kamu :)
satu malaysia :)
yg sambut raya kami 3 banak dan abg fredie baju kaler hitam :)
masakan kak Julie tersayang
Kak Julie masak menu laksa sarawak,rendang,nasi impit
lemang beli malam raya..tq Fel temankan akk p cari lemang ;) suwit kan kita cari lemang dlm hujan renyai2..fuhh sgt mencabar :P
Felecia buatkan macaroni mayonis yg sedappp sgt.

dari kiri: kak Julie,mamy,harraz,kak winnie n Felicia dukung axen
mamy dgn mama bersama2 tetamu.
mama ai yg tak pakai tudung tu yer :)
sooo suwit my MIL luv u ma..
kami n family kak winnie :)
~~kami semua~~
haaaa hambikk satu bas dtg beraya rmh kak Julie :)
terima kasih org labuan..
mamy n keluarga sangat gembira :)
Untuk :
mak ayah n adik2 moga2 hari raya tahun ni dan bila2 membawa erti buat kita semua
along sayang kalian sangat2 :)
Untuk:
Kak Julie,abg paul,dorren,grace,andrew
Felecia,danny,axen
Kak winnie,abg rosli,gegirl,boboy
Abg Faiz (Fredie)
Fedil
Layanan dan kasih sayang anda semua sungguh melekat dijiwa kami :)
moga ikatan kasih sayang antara kita berterusan hendaknya.Amin.
Untuk:
abg sulung n family dan abg Fadhil n family di K.K yg tak berkesempatan
berkumpul sama2 dgn kami..harap satu masa kita berjumpa dan..
utuhkan lagi ikatan kekeluargaan ini.

~mamyharraz~