Friday, January 27, 2012

Chimney Labuan

Kalau datang Labuan dtglah  Muzium Chimney ;)

Rugi tak singgah tempat sejarah ni..sbb peacefull sgt kawasan ni..bersih..plus udara laut sepoi-sepoi sgtlah nyaman..Chimney ni hujungggggggg sekali kt Pulau Labuan..jadi,kalau dari bandar ambil masa dalam 20minit jer~

masa kami melawat sini tak ramai org..jadi mood bergambar mmglah mariiii hehe..tapi si kakal tu mmg tak dapatlah nak buat apa..ajak bergambar mcm hape jew #sentaphatimak

sayang-sayang yg sudi menemankan kami ke mana saja :)
Gaya seorang ultraman mebius =P gitulah kekdahnya :)
mak dan ayah ultraman mabius :")
Felicia adik ipar mamy :)

dalam tulah dinamakan Chimney..kalau panjat keatas ko boleh nampak seluruh Pulau Labuan ni dgn jelas! tapi maaf ye depa tak baginya ko panjat sesuka hati sebabnya depa dah sediakan teropong kt dlm muzium tu utk kita tgk ;)
ada sejarah tentang batu2 tu malas mamy nak citer =P ( googel yeh kalau rajin)

Nyamannnn sgt suasana kt sini..mulalah haku terfikir kalau bentang tikar lepak2 sambil minum coffee besttttnyaaaa ok,hanya berangan =P
masuk dalam muzium pulak ;)

daftar diri dulu boh lah ko from mana buat rujukan depa :)
Terowong arang batu ;)
ada patung2 yg konon2 tgh pecahkan arang batu..ok,patung belakang baba tu tak hensem =P dan menakutkan si kakal huhhuu
rasanya nak bergambar setiap sudut sbb sgt menarik :D
baba pun teruja dok baca sejarah Chimney ;)
Bergambar utk dapatkan info bukak tutup hari apa..nampak ke? hehe kalau tak nampak takpe korang tgk je muka mak ultraman ituwww hehe ;)

ok,selesai jalan-jalan sini next entry citer satu lagi tempat menarik kt Labuan :D

happy read ;)

8 comments:

Mimy Hamid said...

oo ada gak tempat menarik kat labuan ni...kalau orang labuan tak citer memang tak tau la...tq info mamy..ni rasa nak gi cuti labuan at least datang sana tau tempat nak lawat

-Sara- said...

byknya cite labuan..best2! :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

saja tau bagi cik ina berkobar-kobar nak ke sana, kalau cik ina pegi pun InsyaAllah tahun depan.tahun ni ada planning lain.

ctmarqonah said...

Okehhhh... Skang dah tukar nama dah akak ni... Bukan mamyharraz... Tapi MAK ULTRAMAN.. MUahahahahah!!!!!

Mama Gee said...

bilalah nk sampai labuan agaknyaa... ;)

syariza09 said...

best juga skali skala g muzium kan. next year kalo gi sana, jgn lupa bawa tikat utk lepak2 yer

mama tim said...

dah penah sampai labuan 5thn pelas..tp tak tau pasal muzium ni..ni baru tau..lenkali gi leh singgah..
tp masa kami gi labuan tu kami naik feri ke brunei lak..best!

ratusiput said...

bagus benonye masuk muzium ni sbb kita leh tau byk menda.tapi ratu adalah org pertama yg keluar dulu kalau masuk muzium sbb laju je jalan.ske tgk2 je dr baca.dasar pemalas nak bace amik tau sme kan.ehehe.