Sunday, December 23, 2012

3 jam di Wang Kelian Sempadan Thai

Sabtu hari lepas macam mimpi je dpt jejak ke Wang Kelian..tu pun last minit aku gantikan tempat ayah..ayah ada hal jd cancel nak joint ..mak pelawa lajuuu jew aku setuju..rugi kooo situ tempat shopping sapa tak suka ye dak...mak dgn ayah rajin ikut geng pegi rombongan - saja santai-santai meluang masa ..sambil-sambil eratkan hubungan sesama jiran.

Sebelum ni  mak selalu joint..tp takdelah aku nak menyibuk ikut..yelah mungkin depa tak nak gangguan dr anak kan..tp ni dah dipelawa tidak mungkinlah aku menolak :D

Tempuh perjalanan selama 11 jam naik bas beramai-ramai utk ke Wang Kelian sikit pun takde masalah hewhew alah bisa tegal biasa..rasa comel jer di kelilingi makcik-pakcik yg comel2 belaka :) bertambah keadaan jd comel bila ank haku haruk mengamuk masa dalam bas hanya Allah tahu betapa gerammmmnya kt harraz ! setiap kali dia mengamuk ayat aku dok ulang 'ni last kita berjalan ikut nenek!!!'

Tapi semalam sebelum berpisah siap aku dah cop tempat utk aku dgn ank bila ada next rombongan =P hehe ada hati mau ikut lagi ;P kalau jd mungkin ke Terengganu pulaks yeay!


Ikut rombongan ni jangan kau mimpi nak stay dok hotel - sebabnya tempoh perjalanan 11 jam tadi itulah hotel 5 bintang ko yeh ;) jadi enjoy mimpi masa dlm perjalanan tu - sampai pagi ambik bfast terus gegas SHOPPING TIME!! 

:)

 
3 Jam je masa di bagi - hahhh apa lagi  chalo setangkas yg boleh!


Sampai je sini tgk signboard word wang kelian  terus teringat suami tercinta :( kalaulah dia ikut bolehlah ambikkan pic aku yg gorjes sambil pelok-pelok tiang signboard nih T_____T pic mak ni pun aku yg paksa "makkkkk pusing sini" pastu mak toleh mcm nak hempok aku yg sibukkk nak bergambar -_______________-

aku : "makkkk pusing sini lagi"
mak : "ehhh hang ni dah kenapa?!
aku : -____________- alaaa mak ni =P

Nampak Stroler tu?  ank gajah tu yg duduk thaks god aku bawak okeh..kalau tak mau patah pinggang  nak dukung Harraz ~ dia tak nak berjalannnnnn!

 Welcome to Thailand ;)

 kalau paham boleh baca peta ni :D
aku tak paham ponnn saja ambik pic..pastu mak dah kedepan dgn ank tihehe


 perkataan ni paham?

 perkataan atas tu lebih kurang yg ni kot ;)

amboi mak..nampak je kedai-kedai ni aku ajak bergambar tak nak dah dia -__- yelahhhh org paham ..hehe moh lah kita shopping - tips utk yg nak kesini sila bawak tenaga yg banyak yeh..sbb kawasan ni panjanggggg sgt utk di lawati :D ohh lagi satu..jgn bayangkan kedai-kedai yg proper yeh..sbb kt sini kedai2 tu sempoi yg hamat..tapi harga utk semua barang memang murahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tangat-tangat :D

Anak aku campakkan jer dalam stroler - belikan mainan seketul dua diamlah dia..redha jelah nenek atau mak dia menolak ;) bukan aku je bwk stroler walau ank dah besar..ramai jugak org bwk benda alah ni walau ank dah besar gajah -__- tu mesti bangsa sama dgn harraz jenis nak berdukung aku syaklah =P

Pic mokcik pegang penutup periuk tu hanya sekeping dpt di snap... tu pun line clear cepat2 sua kamera kt mak suruh snap kan ;P masa ni aku tak tau nak ekpresi senyum ke apa sbb takut kena marah mihmihmih

Cukup je time sarat barat barang yg berjaya di shopping :D masa ni ank kita campak keluar dr stroler.. paksa dia berjalan pulak sbb aku nak isi barang dlm stroler tu hehe

Nak pergi tempat parking bukan dekat! sbb kawasan ni tak boleh bwk kenderaan masuk kecuali ada syarat2nya..syarat apa aku tak amik pusing sbb kan aku dtg naik bas..jd yg aku tau sampai je terus nak menyoping je lain2 hal mmg aku tak amik pusing ;)

Tapi jangan risau yeh..kalau tak nak berjalan ko boleh rent motor abg thai nih..sehala cuma RM2 .

Tu mak tengah diskas dgn abg thai nak rent motor dia ke parking bas :)

Akhirnya mak dgn harraz rent motor abg thai ni...tinggallah aku dgn stroler yg sarat dn barang-barang ~
sebelum depa bergerak sempat aku jerit "abg thaiiiii jgn bwk lari mak dgn anak sayaaaaa"

hehe gilo!

tu mak senyum jer.
 Budak busyuk ni paling happy sbb mami dgn nenek sponser dia banyakkk mainan :)

Tapi banyak mana belikan mainan utk dia..dia tetapppp mengamuk :( sabar jelah banyak-banyak..budak 4 tahun kan,apalah kita nak jangkakan perangai dia -____-

Mak and the gang :)
masa ni dah kat pekan rabu Kedah..saja pit stop ni habiskan saki baki duit yg ada ;)

Happy sangat dapat joint trip dgn geng mak.. next trip for sure aku nak menyibuk ikut lagi .. tu pun kalau mak bagi jointlah hehe..

Dua pic kt atas tu hasil dpt kt Wang Kelian :D puas hati sangat-sangat..dapat belikan ank bujang tu motor besar..dpt belikan diri sendiri kasut,mangkuk dan lain2..malam td aku sibuk snap2 gambar dah kena sound setepek dgn abg askar tu T__T terus aku sentap hmm salah ke nak amik gambar barang? tak sporting tau dia tu #taknakkawan

Oklah stop sini dulu...ni pun satu entry kemain lama aku nak menyiapkan...today my last day kat BGB wish me luck kt tempat kerja baru ye korang ;)

Utk family in law tercinta Merry Krismas utk you all :D rindu sgt..tahun ni tak dapat balik Labuan..jadi tak merasalah aku dpt hadiah misteri dari santa clause ;P

:)

happy read ;)

24 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Mamy

seronok sakan...no....

wahida said...

amboi ko...shopping sakan ye nok...

lepas ni mesti mak ko tak nak ajak ko dah sbb sibuk nak bergambar je kejenya...hahaha...


nasib baik ada stroller, kalau tak jenuh la ko nak mengangkut semua barang tu...


teringin aku nak sampai sana nok...

GREENJADE said...

hamboi seronot nye dia..hehehe

saya tu hari borong mangkuk tingkat dia byk2..cantik2 ..mak suker..hihihihi

Rasp said...

iye lah sis...
bila byk jalan camni...
lebih selamat bawa stroller tu...
takder lah anak kita merengek penat ke apa kan...
senang keje menyopping kita hehehehe...

tingin gak nak ke wang kelian nie...
ntah bila leh pegi...
syiok tul shopping situ ek....

Nai @ TPJ said...

Kalu naik keta kena kasik geran.. ^_^ best tgk u happy. Anak ngamuk tu normal..! Hehwh

NEKCIK said...

Salam Mamyharraz..waa meriah ikut rmbongan mak kiah ni ye...termos panas tu mmg wajib beli klau ke sana nye!!

Ayu said...

Dah lama tak gi W.Kelian...ingat nak pi la nanti...:)

lieyalatif said...

best2....sonok bace cite akak...mcm2 gak akak soping tu...kalo lieya pun mau rambang mate heheeheh...tapi tang harraz ngamuk2 tu tak best kan kak...itu laa lieya doa2 kalo gi jalan2 jauh ni...seb baik harraz senang pujuk..bagi menan seketul terus senyap heheeheh...

betul tu kak..stroller tu jgn lee gatal2 tak bawak..walaupun anak kite dah besar...dibuatnye die moody tak mo jalan...jenuh kite nak berdokong bagai kan hehehehe

norhidana said...

pantang di ajak yek, harus lah ikut lg2 dh tau itu lah tempat supink hehehe...

itulah akak tgk yg lebih2 supink nyer cam si anak si emak nyer tgk cam tak beli apa2... mummy harraz yg lebih ek hehehe...

mak aih hasil borongan, mmg sgt memberansangkan...

wida said...

Bestnya...sakan shopping.
lama x pergi wang kelian n pdg besar..dulu masa study uitm arau, selalu gak shopping situ

Nieyla Nadia said...

wow!jauh nun di sane nyer bershopping...:)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bestnyer jalan2...shoping2...
kemain serpnok siharraz dapat menan...

Cho Zila said...

shopping yerk.. dah lama tak ikut rombongan cik kiah gitu.. seronok gak kan.. bajetpun ciputjer tapi puas hati...

Unknown said...

best....belom berkesempatan p walaupun ddk kedah....

NM03 said...

bestkan.... adik aku kalu balik kg laki dia, soping tak hengat donia. jeles aku!

Dr K said...

Saya teringin nak ke sini...bukan apa, nak tgk sendiri dgn mata kepala sendiri..selalu baca aja..hihi..amboi, abg Thai tu siap buat bisnes naik motor...hahaha

kurus said...

seronoknyee dik !
akak x pernah sampai layie .. hurmm kalau ada peluang macam nie sure lah kena gi kan... ;)

aduhhh harraz sama baya ngan zahrien kan .. huhuh kalau zahrien nak kena dukung alamat patah pinggang lah akak nie ekeke ;) bagi dia jalan je dik .. manjaaa tuu ;)

wahh banyak membeli nie .. rambang mata .. best tgk ..kasut tuu cantik dik !

Unknown said...

ko memang ratu gambar la weiiiii mmg patut mak ko jeling2 maut wkakakkakakakka
lawak tul ko nih, perghhhh mem
ang best la shopping kan!
tapi kt thailand memang popular motor tuh, even kat bangkok pun byk motor ni, cepat sampai sebab senang elak jem ok!

Izwa Kamaruddin said...

sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

ariana said...

Bestnya yati..akak x pernah sampai situ lg...
Mmg betul2 murahlah agknya ye sbb tu yati dan mak shopping sakan gitu.

Banyak kasut dpt beli ye,, cantik2 sume.
Sib baik yati tak naik sama motor abg thailand tu kalau tak takut jeles plk cik abg..hehe

syariza09 said...

sakan shopping no.saya dh lamaaaaaaaaaa sgt x sampai sana. x sangka plak kt sana ada banyak gerai.

syukur la mammy bw stroller. sy lom pernah bw aiman naik bas, risau kalo dia wat prangai, konpem sy hangin satu badan.

pasni kalo blk kg, nk juga la sampai ke wang kelian, tringin pula rasanya

-Sara- said...

anak campak dlm stroller? mak posing ngan periuk? memang kelass!! ehehehe..kelakarlah akak ni..shopping punya pasal..hihihihi

AiNuN FaUzI said...

3 jam je?? Memang x cukup.. Ni ibarat nampak je apa2 terus kena beli.. Xsempat nk pilih2 dah.. Heheheh.. Comeyy je Harraz pelok bantal busuk.. =)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah borong sakan nampaknya kak hahaha