Wednesday, January 22, 2014

Pak ayob berotan panjang

Alhamdulillah , setelah di survey akhirnya jumpa tempat sesuai utk Harraz belajar mengaji.Sebelum ni ada bertanya-tanya kt ustazah selang beberapa rmh jer tp jadual ustazah tak menentulah pulak..jadi aku fikir tak kan tiap kali nak bertanya hari ni dia free ke nak hantar..mula2 mungkin ok..tp dah tiap kali nak bertanya naik seganlah pulak kann..

Hasil gigih aku me round taman perumahan akhirnya aku jumpa tempat mengaji..gigih tau aku sekodeng..lepas jer maghrib aku g sekodeng budak-budak pakai baju melayu follow diorang sampailah g tempat mengaji ;)

Akhirnya bertemulah aku dgn pak ayob berotan panjang ;)
Alhamdulillah pak ayob ada jadual tetap utk mengaji setiap hari.
Jadi tak payah susah-suah nak tanya hari ni mengaji ke?esok cuti ke? senang sbb pak ayob ada jadual sendiri..jadi jom lah kita follow ;)

jadualnya begini :

isnin , selasa , rabu -KELAS ON
khamis - CUTI
jumaat - KELAS ON
sabtu & ahad - bergantung pada keadaan - contoh kalau pak ayob ada jemputan atau holiday ker kelas di off kan.

dan ada dua sesi - ptg jam 4 dan lepas magrib
aku amik yg lepas maghrib utk harraz

senang gitu kan :D

ohh tentang bayaran pula pak ayob kata bagi ikut ikhlas hati ..
Syukur anak bujang ku ini tak komen banyak..aku hantar je dia mengaji ok saja.no komen.
Semoga Harraz rajin mengaji ya anakku sayang :)

Kat rumah lepas maghrib biasanya harraz minta ulangkaji sebelum g rmh pak ayob ;)
nak selamat kena pandai atur strategi hehe kang tak hafal siasia jer kena piap dg rotan tu hehehe

ok,ok..sebagai mak mmg aku pun ngeri tgk rotan pak ayob pegang tu..takut jugak kang ank aku terkedek-kedek baca mau kena tibai ..ohh sian ank aku..huhu tp kenalah keraskan hati sikit..biasalah nak belajar kitab Allah s.w.t  kena tegas..tak boleh main-main..Harraz kena faham itu.
Alhamdulillah setakat ni harraz tak liat nak g mengaji..ada gak aku tanya ok ke pak yob ? dia selamber je jawab ok jerrrr hmm ok lettew kan ? hehe
Dulu aku mengaji dgn mak sendiri..fuhh mak aku punya garang...masuk jer waktu maghrib siap sedialah nak kena cucuk dgn bulu landak...memainlah ko tergagap-gagap mmg kena tonyoh..menangislah aku kt situ takde deeee mak nak simpati..tu belum mak ungkit haaa "hang tgk lagi tv ..mengadap lg hisdustan nilah habuannya kan!! hang baca elok-elok kang aku hempok!!!" mak ckp kang aku hempok tu bukan main-main tau mmg dia hempok aku betul-betul  T_______________________T

wawawa takottttnya hoii!

itulah dia..mmg nak kena tegas baru kita lancar..Alhamdulillah berkat ajar dari mak boleh pun aku mengenal huruf ..terima kasih mak :)

semoga anak mami terang hati belajar kitab.
Ya Allah terangilah hati ananknda kesayanganku Harraz Haikal Yusuf.amen ya rabbalalamen.


happy read ;)

5 comments:

Suria Amanda said...

semoga Harraz seronok mengaji di rumah Pak Ayob ye...mesti dah dapat ramai kawan ni...seronok x duk taman baru?

mamyharraz said...

amen..semoga harraz suka mengaji kt situ hehe.
tmn baru oklah..tp sunyi..

NEKCIK said...

Alhamdulilah..mmg ada masa kna tegas..baru diorang ni seriau sikit

ellynadyra said...

tak pe rotan panjang mana, tapi pandai ngaji akhirnya!

pak muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل