Saturday, January 12, 2013

Kisah aku dan Blog

Salam hujung minggu ;)

Minggu ni takde plan apa-apa..jd kami semua santai-santai je kt rumah..dan minggu ni rutin mcm biasalah , Jumaat petang baba harraz turun Segambut utk habiskan hujung minggu dia..nampak gaya dah sebulan pun kami hidup jarak jauh begini so cool :)

Lama tak ber apdet blog ni kan?..tapi tuan blog ada je memerhati kengkawan lain..sesambil drop komen mana yg sempat ku baca..yg tak sempat baca mmg aku tak drop komen sbb tak tau hujung pangkal citer tak kan tetiba nak komen pulak..jd slow-slow aku ber blogwalking ;)

Blog ni dah wujud kira-kira dalam 3 tahun kot ? kira begitulah..hehe malas aku nak geledah tgk entry lepas huhu malu pun ye nak baca entry lepas aku tuh..ye lah budak baru belajar entry banyak merapu eh..bukan sekarang pun banyak merapu ke? huahuaa..takpelah dek non janji ada entry tu bermakna aku dalam keriangan lettew ;)

Biasalah bila wujud dalam keadaan serba baru kita tercari-cari arah dan tujuan , identiti..mula tu kejap ter mamy pastu sekarang dah  ter aku entahlah labu ikut suka hati jer kann yg pentingnya aku ada disini sebab MINAT yerrr kerana minatlah terhasilnya mamyharraz.blogspot nih..

Dulu aku tak tau pun kewujudan blogspot nih..maklumlah aku ni buta IT.. org dah kehadapan dgn freindster bagai..aku satu apa pun tak tau..kesiann..nasiblah bertemu jodoh dgn org IT ..suamilah perkenalkan dunia maya ni kat aku..dan skrg jangan memain aku pulak dah jadi champion huhuhuu #yakindiri :D

Mana nak google weiiii org IT , askar pulak tu mengemas rumah ;) hehe..ni pic curi..kang dia tau dah tersebar mau haku kena bebel :") balik hujung minggu pepandailah nak amik hati isteri diva dia nih huahua..diva ke pemalas (?) haha relekkkksss aku bukan pemalas cuma masa agak terbatas nak vokum bagaiiii nih.. hehe

Ehhh ehh aku nak citer pasal blog kan? dah kenapa tersasar ke lain.. ok let's sambung ;

Awal wujudnya mamyharraz blog ,  kesunyian dgn komen-komen kawan blogger dan feed back dari blogger follower? jgn citerlah..adalah beberapa kerat.. pasang shout box pun sepiiii yg hamat .. #sentapmaknak terus aku remove shuot box tu haha gilos dgn shout box pun nak merajuk..tp itulah hakikatnya...

rupanya step aku berbloging adalah silap.. blogwalking pun jarang .. celah mana aku nak dapat new follower dan reader's ..so mari lah kittew belajar dari kesilapan..ringankan langkah dan hulurkan komen pd blog yg dikunjungi tu..dari situlah blog mamyharraz tak sepi lagi.

Terima kasih kawan-kawan semua sbb selalu ceriakan hari-hari ku :)

Bertambah semangat , bila hobi dan kesukaan (menulis blog) dapat hasilnya ;)

Terima Kasih NUFFNANG kerana bagi saya big smile :D

Akhirnya nampak hasilnya dari enrty-entry yg aku buat..ni kira langkah permulaan yang baik .

Sekarang batas masa aku nak mengadap online agak terbatas..sebelum ni office hour masa aku banyak terluang kat alam maya...namun sekarang ni dah berbeza ..lagi aku dah bergelumang dalam dunia akaun ..hari-hari keje mengiraaaa je ..kang mata aku ralit ke lain mau kena panah petir sbb total tak betul  -___-" jadi moleklah aku dulu kan yg mana utama..namun , blog dan kengkawan semua tetap di hatiku selalu tauuuu..apdet tetap apdet kalau ada mood bahan..komen pun tetap akan hinggap pd blog kawan2 cuma lambat cepat jer ;)



Plan utk habis masa mengadap kerja ni dah tak lama..mungkin lepas ni bermulalah kehidupan baru aku dan family ..sudah tiba masa aku ikut suami transfer kemana saja..sebab tu aku tak regret langsung berhenti kerja kt tempat lama .. cukuplah tempoh 5 tahun perkahwinan kami kali ni masuk kali ke 3 kami hidup berjauhan..

Semoga lepas ni Allah satukan kami kembali utk jalani kehidupan bersama-sama ank tercinta..letih dah ahkak nih asyik berpindah randah dan hidup asing-asing nih -_____- harap lepas je suami amik paku bulan akan datang nih..permulaan yg baik utk kami..amin yarabbal alaminn..

Okey sampai ketemu dilain entry :)

Tata.


happy read ;)

14 comments:

ariana said...

Tahniah yati sbb dpt jg hasil Dr berblog..nuff mmg baik hati..hehe
Semoga pengorbanan dan kesabaran yati akan berbalas jua nnti bila suami dpt bertukar dan dok disamping yati dan kakal nnti..in sya Allah..

Kakcik Seroja said...

Tahniah kerana dapat juga hadil dari berblog. :)

Kakcik Seroja said...

hadil = hasil. :)

Rasp said...

alhamdulillah dah dapat 'tuai' hasil berblog nie...

semoga yg terbaik menjadi milik u sekeluarga sis....

Nieyla Nadia said...

Alhamdulillah... :)

munna said...

alhamdulillah.... babah kakal naik pangkat ye

Cho Zila said...

tahniah.. tahniah.. gituler ... tujuan kita berblog pun seronok2 dapat memang gembiralerkan..

-Sara- said...

sara xpenah dapat cashout nuff :(

Unknown said...

rajinnya en somi vacum, somi aku jgn harap, patah jari jemari katanya hahahahhaha

syariza09 said...

rajin abg askar mengvakum tu..berbaloi kan menulis, dpt gak incaome xtra hehehe

mamy, ayat tang last tu x brp nk paham, mamy nk berenti keja ka, ka abg askar nk naik pangkat, x perlu pindah randah lg..cer citer

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...
This comment has been removed by the author.
(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

rajin sungguh abang askar tu ek..mau hilang habuk kat sofa tu hehe bertuah..

samala kiter haritu dah berjauhan setahun sat gi bulan 4 ni tak tau camaner mr saya nak ke perak pulak huhu sedey..

yati ni link blog saya yang baru:

http://www.haslizalizz.com/
mood sedey blog buat hal...

Nong Andy said...

Mamyharraz/ yati

aku kan dah berblog ni masuk tahun ke 5 kot.. haha. tapi jenis yang on off.. bila mood rajin tu blogwalking jer manjang.. bila malas tu.. berhabuklah jawabnya kekekekeke...

baguslah dah dapt cek nufnang.. patutlah nak bagi kita hadiah hehehehehe...

aku pun baru2 bz .. keja akaun ni bilanya tak bz? hehehe.. give me five la kekekeke!

aku suka ko punya n3 selalu wat aku sengih sendiri.. santai jer baca..


ambik paku? naik pangkat eh??? wah.. bagusnya.. jadi? ko nak jadi suri rumah le bila huby dpt paku? wah.. tercapai le ko nye cecita hehehehe...


la.. panjang lak komen aku.. maunya hampir sepanjang n3 ko kan yati :)

Anonymous said...

tahnaih... rezeki tu