Thursday, January 3, 2013

Pembukaan 2013

Alhamdulillah , Syukur kepada Allah kerana di permudahkan segala urusan aku&keluarga utk permulaan melangkah ke tahun baru kali ini.

2013 bermulalah alam persekolahan utk Harraz Haikal ank kesayangan..no more main-main dah , sekarang masa utk awk timba ilmu ..kejam? masih terlalu awal? nasiblahhh dari sekaranglah mami dan baba kena aturkan jadual utk jadikan awk berilmu tinggi. Ini harapan mami dan baba :) Insyaallah Harraz mesti boleh :D


 Pic hari kedua Harraz going to school :)

Hari pertama takde gambar..sebab dia meragam ;P
sukati je dia ckp : "kenapa paksa abg bukak mata ni??? abg nak tidooo tolongggglaaaa mami tolongggglaaa"

ewahhh ewahhhhh ewahhhh tolong sikit!! sesuka hati ko je nak sambung tido yer? muahaha tak dapatlah abg so sorry :P

Tapi akhirnya berjaya gak pujuk..lepas dia tgk ramai budak2 lain masuk class
 fuhhh cabaran sungguh *lappeluh*

nota utk suami: sila up kan elaun saya okeh!!

Alhamdulilah nampak gaya dia suka pegi school..harap berterusanlah begini..kalau tidak mahu cemas mak kau nih ;P kemain teror mak harraz sambil drive sambil snap pic anak ;) kang polis nampak dia nak saman pandai pulak nak marah polis kuakakaka


Okey dah sampai school , teacher amik mami lambai-lambai dari belakang..ohh ya nenek pun ada..tp agak-agaklah nak snap pic nenek di pagi hari kan? mau aku kena smash ;P

 lepas hantar harraz kami berdua beranak ( aku dgn mak) g mkn breakfast roti canai .. ohh skrg aku masuk pejabat jam 9 .. dan pejabat tu 10 minit je dari rmh ..  indahnya hidup pabila tidak terikat dgn jem lagi :)

Lunch date pulak skrg takde dah keluar dgn sapa-sapa sebabnya aku balik rmh :)

Taraaaaaaaa taraaaaaa nilah lubuk aku mencari rezeki sekarang ni..alhamdulillah apa yg aku bayangkan  dapat..pendek cerita amat selesa .. work station dlm room..jd takde ganguan dr org lain..depa masuk sini pun sbb nak ambik fail pastu blah ;P aku duduk je membeku dlm tu siapkan keje , settle..cukup masa rehat..cukup masa pulang :) Alhamdulillah..semoga aku kekallah kt sini ;) mereka-mereka kt sini pun tak banyak kerenah...masing-masing buat keje sendiri - dan yg paling penting langsung tak menyusahkan mokcik nihh  :)

Nota : Terima kasih utk kawan-kawan yg ambil berat akan diri saya dan bertanya khabar saya..dan bagi komen-komen semangat..sy hargai sangat-sangat :)



happy read ;)

16 comments:

Nai @ TPJ said...

Allah Selamat kan Kamoooooooooo!

Nong Andy said...

Yati.. Shinta pula hari ni 1stday gi sekolah dia.. tapi datang gi main2 jer. next monday baru pembukaan penuh sekolah tu. aku pun berkira nak wat n3 tentang 1st day school Shinta gak ni nanti hehe..

bestnya tempat kerja baru ko.. home alone gitu.. i like!

Izwa Kamaruddin said...

wahhh best nyer hidup kamu skrg ni!! :)

♥cikmOt♥ said...

amboi abang ni...hehehe, comel jek dia cakap gitu ek...hehehe

Nieyla Nadia said...

hihihi~bler anak dah start sekolah... lunch mami nyer kembali ke rumah:)

Rasp said...

legaaaaa sangat hati bila anak2 suka gi skolah kan...
takde meragam2 gitu....
fuh selamat heheheheheheh...
untungnya u sis opis baru nie dekat rumah....
heavan gitu rasanya....

AiNuN FaUzI said...

Harraz nak pegi school tetap ada mainan kat tangan.. Hikhikhik.. So far, sebagai pembuka tahun 2013 ni merupakan pembuka yang bahagia utk akak.. Semoga aka terus kekal bahagia!!! =)

Nur said...

tak tinggal pistol tu ya. Anak saya pula tak tinggal ultraman. Hehe..
takpe la, asalkan tak meragam masuk sekolah. :)

Qhaifa Nur said...

bila anak mula msk sekolah...pujuk memujuk kembali dah...klau tak..tak nak pergi sekolah...

Mimy Hamid said...

harraz napa kelakar sangat...hahahaha...good luck yati new job

Unknown said...

best kan tempat kije dekat ngan umah...sama cam aku, gila ar best, masuk kul 9 balik kul 5 ekekekkekeke pi kije 10 - 15 minit ekeekekeke

4feet8 said...

wah.. masuk sekolah dah dia.. cepat betul masa berlalu..

kurus said...

alhamdulillah
harraz sama baya zahrien kan
soo sama2 kita doakan dia boleh jadi anak soleh harapan kita ye yati ;)

insyaallah dik , akak doakan yati akan suke tmpt baru dan lebih selesa ;)

NEKCIK said...

salam ...nekcik doakan semuga berbahagia di tempat kerja yang baru..insya Allah...semuga Allah memberkatinya!!

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

wah best nyer dapat ngangur kejapkan...
dah lama rasernyer tak ke pD ni..teringin lak nak pi..


kemain seronok harraz main kat pantai yer...

syariza09 said...

leganya..x der lg sangkut dlm jem. thari blk rumah yer, bes2 sgt 10 minit dh leh spai.