Sunday, February 19, 2012

Rumah berkemas hati pun gembira :)

 Bila tiba hujung minggu plan mmg banyak..nak dgn tidak je nak buat ;)

Dannn..kalau dapat peluang dok rmh sendiri diam-diam mmg best dapatlah haku jadi *gadis cuci* ;) kali ni takde plan jalan-jalan dok rmh mamy masak :") alhamdulillah berkat kasih dan sayang tomyam seafod,sayur campur berjaya dimakan dua kesayangan tanpa byk soal :")

mamy bukan chef yg hebat..jadi menu hebat2 jgn ko rekues =P

Ok,selesai mkn...mulalah rutin mengemas,mengelap dan mengasingkan benda-benda yg patut dinyahkan! ~

Ruang atas bawah kabenit nih dah comel ;) brg2 yg tak patut haku dah keluarkan...yg ada dlm tu semua stok comel-comel belaka..jadi kalau nak bukak pun semangat sikit sbb sudah tersusun :D

Koleksi itik,fm tak sempat lap sungguh-sungguh....tp oklah taklah berhabuk mana =P

Masa dok berkemas tetiba wishlist bertambah..harap2 sebelum raya boleh dpt ke tak?kita bertabah je tengok :) nak apa?
  1. meja mkn bulat 4 kusi
  2. almari pemisah ruang tamu
okey dua cukup utk menyampai raya nih..walau bukan nak sambut raya kt rmh sendiri :")

Rumah dah berkemas..abg askar ajak keluar..ai ok jew.. :)
ke Ampang dalam 2 jam...pastu balik ke Damansara kami singgah kesini sbb ank bujang nak mkn meci (kfc);

 Restoran jejantas Sungai Buloh :)
ambik port bahagian tengah...bolehlah mkn sambil tgk kereta lalu lalang di tengah highway :)

 Kakal marah mamy snap gambar dia...nak mkn pun terganggu...haihhhlah ank...dah pandai komplen yeh...habis soh amik pic mamy sorang pun tak layan...mamy nak snap pic mi ke (kamu) pun mengelak ...habis camanerr ~

hujung minggu berlalu dgn pantas...dan skrg mamy tak sabar tgg hujung minggu kembali :)
beginilah perasaan ibu yg bekerja~ sgt nantikan hujung minggu datang :)


 happy read ;)

10 comments:

syariza09 said...

relax jer rasa bila umah dh kemas kan. tp sy ni bila tgk umah sepah ngan menan Aiman, mula la stress semula

-Sara- said...

betol tu kak..kita yg berkerja ni mmg trnnti2 wiken kan..hehe

:: Mrs.Eady :: said...

best best.. :)

♥cikmOt♥ said...

bestnya ada rumah sendiri...

ratusiput said...

kalau anak ratu dia dh paham dah.kalau gi tempat makan si adik siap ckp...jgn makan dulu ibu nak amik gambar masuk blog.ehehe.

munna said...

munna pun selalunya hujung minggu je barulah dpt mengemas rumah... tapi lepas kemas sepah balik oleg dua beradik tu

Riri Yoorin said...

alhamdulillah semua nye bahagia..

mamyharraz said...

sya: rmh sy pun sama..kemas.sepah.kemas sepah *ulang2*

sara: kann ;)

mrseady:mmg best ;)

cikmot:alhamdulillah.kecik2 tp rmh nilah yg selesa :)

ratu: hehe samalah kita..jd mereka semua wajib faham :")

munna:salah..sy pun mcmtu..kemas dapur..ruang tamu bersepah..hmm never ending T__T

riri:alhamdulillah.moga sentiasa bahagia :)

ariana said...

akak kalau weekend selalu keluar, kdg tinggal rumah mcm tu je..tp nasib baik lah ank dh besar2 so senang lah sikit.
Tapi..kalau kat dapur mmg leceh sikit kerjanya, almaklum lah kesan minyak dan sebagainya..biasanya kalau mood rajin akak dtg..hah barulah berkilat dapur..hehe

Softtouch [Hanim] said...

sy pun semak bila tgk umah bersepah tp tulah bila kemas je sepah ngan menan dorang...sabar sabar je hati nie....cntik kabinet akak...