Wednesday, August 29, 2012

Terkesima

6.40pm waktu sekarang..baru je lepas maghrib dan waktu skrg dah gelap gelita..beginilah keadaan kat negeri Sabah..berbeza sekali di Semenanjung.

Sengaja gagahkan diri mengapdet blog..sbb rindu..walau diri masih pening..ya aku demam teruk 2 hari ni..sampai tak terurus diri..anak lagilah mmg aku abaikan jer harap kak ipar dgn suami yg tolong uruskan..aku pulak mama(mak mertua) yg uruskan..Ya Allah..kali ni demam yg aku dpt teruk sgt..apapun tak boleh buat..sampai nak mandi pun harap ada yg membantu :(

Sebelum aku dpt demam teruk..cuma sakit tekak ..makan strepsil..pun tak jalan..telan panadol sampai 3 kali pun masih tak berkesan..malah suhu makin tinggi..kepala berat..lemah semua anggota badan..kebetulan pula dalam aku tak sihat ada terbaca twet mimy tentang pemergian arwah busu (adik kepada blogger filla ) terkejut,terkesima sangat-sangat :(

Ya..aku dan filla bukan siapa-siapa malah kenal pun tidak melainkan hanya kenal filla melalui dunia blog..itu pun kerana aku mmg pembaca blog dia dari dulu..setiap entry kasih aleeya tak pernah aku skip..malah berulang baca lagi. Lagi-lagi entry ttg family dia..aku suka sgt ...terasa ke akraban tu wujud..bila dpt khabar busu kembali ke rahmatullah aku sedihhhh sedih yg teramat..aku hanya mampu sedekahkan Al-Fatihah utk arwah..

Masa dpt perkhabaran tu..kondisi aku terus down...bila aku pejam mata terbayangkan wajah keibuan wan (mak filla) atok (ayah filla) dan fiila sendiri..bagaimanalah meraka hadapi ujian hebat ini..semoga Allah berikan mereka semua ketabahan.

Dan aku sendiri pun takut terjadinya sesuatu tak dingini pada diri ini...ya takut sgt,sudahlah berada dinegeri org..Allahhuakbar takutnya nak membayangkan...

Namun apapun sekali kita kena percaya 'kun fa ya kun' ~ takdir Allah..setiap kejadian pasti ada hikmahnya.

Terima kasih Allah kerana menyembuhkan diriku.

Terima kasih family in law atas layanan kasih syg pada diri ini..kakjulie,mama,fel dan semua disisi diri sy...amat-amat terharu..terima kasih suami dan ank tersayang..kerana berada sisi mamy setiap saat dan ketika.

Buat Family filla salam takziah dari sy - Al-fatihah utk arwah busu..semoga rohnya dicucuri rahmat Ilahi~


happy read ;)

9 comments:

inazamri said...

alhamdulillah demam tu dah kembali pulih.Terkejut juga dgn Busu adik filla tu.Alfatihah dgn pemergiannya.Lama gak tak singgah ke blog beliau

Unknown said...

sabar mamy setiap yang bernyawa pasti akan kembali kepada NYA..

jaga kesihatan mamy tau .. lagi satu nk ckp mama kta kuih tart mamy sedap next year boleh order jer ngn mamy :)

saniah said...

Alhamdulillah yati dh sembuh...jgn lupa jg kesihatan ya..take care k :-)

Nong Andy said...

semoga cepat sembuh. Tahziah untuk keluarga Filla

lieyalatif said...

lieya pun tekesima jugak kak...tak penah gak jumpe tapi kenal melalui pembacaan di blog filla jek....dah ajal die....kite sedekahkan alfatihah pada arwah.....

wah kak, cuti sakan nieh....jeles2 heheehehehe

Anonymous said...

salam takziah juga buat Blogger Filla sekeluarga, dan MH jaga diri ye, moga cepat sembuh!

♥ Vna ♥ said...

al-fatihah..

-Sara- said...

alfatihah utk arwah..

akak banyakkan rehat ye :)

syariza09 said...

ooo masih kt sana yer..alahai demam teruk gak tu...demam2 camni, hilang mood raya kan..bila blk cni