Wednesday, November 28, 2012

Kuewtiaw Kungfu

Hari yg mendung tp hati aku panas sehangat bara api! hadoiii letih nak layan org yg tak 'lut' dgn jiwa ai nih..sukati ko lah labu..malas mak nak layan~

Meh nak share resepi ..elok sgt tajuk menu ada word kungfu ..seswailah dgn situasi aku skrg nih!

Cikidouttt Kuewtiaw kungfu mamyharraz ;)


 Bahan-bahan :
  • kuewtiaw sepeket
  • udang 5-6 ekor
  • sotong 2 ekor
  • bunga kobis 
  • brokoli
  • carrot
  • 2 biji bwg putih
  • sos tiram
  • 1 kiub ayam
  • 2 sudu tepung jagung
  • air 1 cawan
  • telur 2 biji
  • lada sulah
Cara-cara utk kuah :

Ketuk bawang putih,kemudian goreng sampai naik bau,masukan udang,sotong-kacau dan masukkan sos tiram ,kiub ayam dan air ,masukan bunga kobis,brokoli dan carrot- mendidih je masukkan tepung jagung yg sudah dibancuh air..kacau rata.dah siap.

Cara-cara utk kuwtiaw :

Pecahkan telur masukan lada sulah kacau rata masukkan kuetiaw gaulkan  dan goreng dalam non stick pan.
Angkat - letak dalam pinggan - curahkan kuah yg dah dimasak tadi.

Senang je resepi nih..sedap pun ya..ok sekian cerita masak memasak.

happy read ;)

20 comments:

♥cikmOt♥ said...

sedapnya...tengah lapar ni...

Nai @ TPJ said...

Kita suka kuey teow ladna. Tapi x brp nak syedap sgt bila kita yg masak.. Hahahah.

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ermmm cedapnyer...
memang menjadi kungfunyer tu....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hadoi sedapnyerrr kak oiiii

Qhaifa Nur said...

suka kuewtiaw kungfu..byk kuah..sedapnya

atuk said...

Assalamualaikum Mamy

kuew tiaw silat tak ada ke...he he

:: Mrs.Eady :: said...

glup!telan air liurrr!!!

maszmadi said...

sambil masak sambil berkungfu la ni yerk...

Kakzakie said...

Sediakan masakan macam ini kakak suka. Kalau ada tetamu yg dtg mengejut pun masih boleh buat - cepat siap.

ieda said...

ok dikk
akak buat petang nieee
checkitdouttttttttttttttttt

ejaan punn dah ke lauuut ekeke !

Kesuma Angsana said...

tq share mmg best pun!

Nur Betty said...

uihhh sgt sedap....neway salam kenal.....

norhidana miswan said...

perkh banyak tul dia nyer isi... kalu jual kt kedai mahai nih

L said...

L baru dengaq kungfu2 ni tahun nih. haha . lawak betuui. ingat kawan main2..

Jom singgah baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/11/7x-umur-dunia.html

atty's said...

kty taknak masak sendiri
nak makan yg yati masak

Amanda Suria said...

terus i lapar yang....

munna said...

sedapnya... munna suka makan ni.. tapi tak pernah lagi buat sendiri

syariza09 said...

sesuai la resipi tu ngan situasi mammy yer..org yg banyak ragam ni mmg buat kita geram jerrrr

elly nadyra said...

astaga mamyyyyyy sedapnya nampak, terliur aku walau lepas bedal breakfast......

Nami Collections said...

sedapnya mamy