Tuesday, October 2, 2012

Kadazan boy ;)

Hasil perkahwinan campur antara aku (melayu) dan suami (kadazan dusun) lahirlah Harraz Haikal ;)
Alhamdulillah suami mmg dah muslim sejak awal lagi...maknanya masa nak kawin tu mmg suami aku dah pun seorg Muslim ~

Sesekali tgk wajah Harraz ni berubah-ubah... kadang muka Melayu kadang nampak mcm org Sabah hehe..habis dah apaknya org sana tentu-tentulah ikut belah-belah sana kannnn =P

Ramai yg confius sbb ingat aku org Sabah...silap yer ...yg dr Sabah tu suami saya :")

Dan yg ini anak saya ;) Harraz Haikal yg pakai baju kebangsaan kaum suku Kadazan Dusun ;)
suka sangat tgk dia pakai baju nih..nampak kiut hehe mcm pahlawan zaman dulu-dulu gitew - imaginasi mak ko nih mmg selalu tinggi :")

Kalau ada ank pompuan nnt dah cukup umur masukkan kontes unduk ngadau mcm kak Julie & Fel ;) bukan senang okey nak terpilih dalam unduk ngadau nih.
Nampak pic dlm frame belakang harraz tu - Felicia adik bongsu suami pernah menang dlm kontes unduk ngadau ;) kak Julie pun pernah masuk dan menang ;)
 Dah besar ni punyalah payah nak snap pic yg ok...mmg mood dia semedang ke lautttt ~ tp ni kira ok lah kan...boleh lah dr takde
 muka dia mcm sesuatu hehe dlm hati kot dia ckp 'pehal'! hehe marah sungguh org nak snap pic dia =P

Alexian (anak Felicia) dan Harraz - sepupu-  harraz nampak besar dari axen..padahal axen tua setahun dr harraz - diorg buat aksi tarian Sumazau ;P
Gegirl (anak kak Winnie) di apit dua jejaka hehe
Kat Labuan harraz ramai sepupu sbb tu dia suka hati setiap kali balik sini.
 adik beradik - sepupu harraz

Kalau dapat pakaikan lengkap pakaian Kadazan ni lagi kiut agaknya...takpe balik Sabah nnt nak pakaikan harraz lagi sekali - mungkin snap pic kt studio ke..tgklah mcmmmana nnt ;)

happy read ;)

15 comments:

♥cikmOt♥ said...

terjawab sudah pertanyaan yang bermain di benak fikiranku ini...hehehe...

tapi mamy orang mana ek...lalala

♥ Wina ♥ said...

comelnya budak² nie ;-)

mamyharraz said...

cikmot: hehe sy berasal dari Gelok,Perak :")

wina: budak2 pakai apa nampak comel je kan.

atuk said...

Assalamualaikum Mamy

kalau balik ke Sabah boleh bawa kami melancong.....

pernah datang sekali aje ...itu pun sekitar KK sahaja

mamyharraz said...

atuk: waalaikumussalam.Insyaallah boleh saja kalau kami ada di sana..

fiza said...

Hensem boy >_<.

Nai @ TPJ said...

Hensem nyeeee boboy... Tanjat Auntie!

Jna marcello said...

alaaa kiuttttttnyerr ;))

lieyalatif said...

Alkisaaaahhnyeeeee.... Bertuah akak kawin campur ni....tp xdelaa nampak sgt muke sabah tu kak harraz ni...tp nampak chinese look laaa...ensem ni besar nanti ni hehehehehe

Canti masing2 berpakaian tradisional kadazan nih kak...mmg akak kene pi amik pic studio ni n framekan....kenangan...

abdullah al-hadi hj muhamed said...

Salam, singgah

AiNuN FaUzI said...

Memang cumill anak teruna sorang ni... Pandai die bagi kerjasama nak amek gambar.. Agaknya paham kot yg die pakai baju spesial ari tu...

wahida said...

nok, pertandingan unduk ngadau tu pertandingan ratu cantik sabah ke nok? sila terangkan kepada aku yg blur ni...

munna said...

comelnya kakal pakai baju kadazan tu....

Mimy Hamid said...

kakal yang banyak mulut ..hahaha ada aje benda dia nak bebel

NinaAz said...

Singgah sini ;)