Thursday, March 8, 2012

tak suka pasar mlm ;P

Tak suka bukan bermakna benci ;) citer kisah pasar mlm sbb baru balik dari situ sat tadi ;)

Tak suka pasar malam sbb haku tak boleh kawal nafsu membeli!

haihh rambang mata okeh!semua benda nampak gerammmm je nampak comel nampak segar,pastu segala makanan yg lazat-lazat semua terhidang depan mata!!sedap-sedap pulak tu arghhh mahu semua! ;P selalu pasar malam Jalan Kuching lah jadi sasaran sbb dekat dgn rmh mak ;)

tapi ko sedialah nak dukung si budak kakal nih kesabaran jew tau..ye ye ohhh janji dari pagi kalau nak p pasar mlm tak yah dukung jawapan pagi : "ok,mamy" yelah tu kem salam! tiba je kt situ ptg hari tangan mengepak nak berdukung! ko daya? daya tak daya apa boleh buatttt~ td ber journey ke psr mlm 3 sekawan (mamy,baba dan kakal) =P

sudahnya haku yg pikul sumer benda dari hujungggggg sampailah ke pangkal jln T____T herot tangan haku! baba tugas dia pikul ank busyuk masyam ..

Barang yg berjaya di shoping kt pasar mlm td ;


  • piza
  • jagung
  • tau fo fa
  • yong tau foo
  • mee goreng
  • roti bom
  • sate
  • pisang kaki sebakul kecil ;)
  • buah lai,pear sebakul kecil ;)
  • buah kundang 
  • tulang daging ( nak buat sup tulang)
ok tu je yg dpt ingat dan taip ;P  tu pun kawal je bila pandang nasik kerabu,mee sup,ais blend sbb takmo tamak ;) minggu depan kita jumpa lagi pasar mlm Jln kuching ;)

Skrg sup tulang sudah pun ready utk dimakan ;) semerbak bau satu rmh :D beli tulang td RM10 dapat seperiuk besar bila masak sendiri ;) 


happy read ;)

12 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

sama ngan cik ina,rambang mata bila kat pasar malam, mau habis RM20++.kui kui kui

ariana said...

Tak suka bukan bermakna benci ye Yati..:)Betul tu..

Samalah kita, padahal kalau tak pergi, takpe..bila pergi,mcm2 nak dibelikan..

Tapi..tulang daging rm 1o tu dah dapat banyak sup tu..sedapnya.., kundang, buah pear dan pisang, baik utk kesihatan tu..hehe

Riri Yoorin said...

riri jarang2 nak masuk pasar malam...tapi sekali masuk memang mcm2 beli hahah

:: Mrs.Eady :: said...

biase pegi pasar mlm..hehehe..

inazamri said...

kalau kita yg pi psr mlm mmg abis duit lebih coz rambang mata sume makanan kita nak beli...tp kalau asben yg pegi mmg jimat la.

miloais milo said...

kalo gi pasar malam.... kalo boleh semua nak di beli...
beb - my peberet taw sup tulang.... slurpppppppp!~

Pepel BoNda AmaNi said...

a'ah la kan..kenapa klu g pasar malam...membeli tanpa sedar *cewah ayat nak sedapkan hati sendiri* walhal napsu jerk lebey...kat pasar malam pun....50hengget tue sekejap jerk leh habis....menci pasar malam jugak la...jom boikot pasar malam minggu nie..kekekekkekeke

wahida said...

aku pun mencik pasar malam sebab buat aku perabis duit..

pepel, jom kita boikot pasar mlm secara berjemaah...haha...

ieda said...

banyak keperluan yg ada di pasar malam nie .. tapi rasanya lebih mahal dari di pasar kan .. akak reffer ke sayur2an lahh huhuh

syariza09 said...

kalo g psr mlm mmg rambang mata, sana sini yg menarik. sama la ngan aiman, kena berdukung jer...

Mimy Hamid said...

yer mamy peel sama rambang mata tengok makanan kat pasar malam..semua nak...tak suke jgakkkkk

Softtouch [Hanim] said...

betul kak kalu pegi pasar mlm mcm2 nak..brg2 basah semuanya fresh2