Wednesday, November 30, 2011

Jus Lobak Merah ;)

 Gas kat rumah dah pun tamat riwayat setelah hampir bertahun-tahun tak penah berganti ;)

Sampai ke hari ini masih tak beli gas baru =P jadi masak memasak mmg tak lah buat masa ni..tapi wahai jiran-jiranku jgnlah pelik bila tetengah mlm dengar betapa gigih haku blend benda ;) yg penting bukan blend bahan masakan tapi blend ini ;)

|
|
|
|
|
|
 Yaaaa ini dia lobak segar made in NSK Selayang :) sebondot lobak baru RM2.80 begitu..tak cecah tiga ringgit pun..jadi benda nilah haku dok gigih blend nak buat jus utk diminum tgh-tgh malam buta =P hehehee

Habis siang mana sempat nak ber jus-jus kt rmh sendiri..hujung minggu lagi kem salam..sbb kami kan merayau-rayau ke sana ke mari ;) maka tgh2 mlm buta waktu yg seswei utk ber jus-jus ;)
 Ok...ok...mmg over sbb buat jus jer tp nak ber snap bagai kannn (amik pic sorok-sorok dr pengetahuan ank&suami) kalau mereka tahu hmmmmm tak taulah apa mereka perkatakan tentang diriku ini :")

yg atas tu versi letak gula :)

suka? ikut suka memasinglah kannnn yg penting sgt sgt segarrrrrr ;)
 Hasil yg dpt dari 2 bijik lobak merah :D

sebelum tu tapislah dulu hampasnya...kang ada yg tersedak bila minum ;) tak pun haku sendiri yg tersedak-sedak kan makan diri namanya ^____^
 Yang ni pulak versi susu ;)

Ponnnn sedapsss manis lemak berkrim.

Dua versi ni buat di hari yg berbeza tau..tak kuasa haku nak buat dua versi (gula & susu)
 Agak comot :")

Tapi rasa? mmg sedapppppp boh ais beshhhh....

happy read ;)

11 comments:

~izan~ said...

amboi kak..faveret izan ni.dah agak mesti lobak yg akak beli byk2 tu hehe...

rajin la akak memalam wat carrot juice!

syariza09 said...

rajin buat jus..bagus utk kesihatan. i x pandai minum juscarrot :)..ermmm kesian utk diri sendiri :(

mamyharraz said...

izan : lobak yg tu lah hehe.rajin dlm malas akk ni :")

sya: ni je bahan ada dlm rmh..tu yg berjus-jus bagai hehe :)

Mimy Hamid said...

feberet hubby ku.sangatttttttttttt...hehehe tapi bini malas buat...buleh gitu

ieda said...

wah2 ... bak mai segelas dikkk hilang kan dahaga tekak :)

ratusiput said...

sedap tak?ratu lum pernah rase.paling suke jus tembikai :)

mamyharraz said...

mimy: sy pun dtg angin malas mmg langsung #apapuntakbolee hehe

kakieda:hulur gelas kak,sy nak tuang ni ;)

ratu:rasa lemak manis..ehh mmg sedappplah ;)

Softtouch [Hanim] said...

sedap tu kak...fav sy.....nyaman je amsuk tekak kalu buh ais...

Cik Ina Do Do Cheng said...

peberet sekeluarga, kalau kat luar makan , anak mesti order carrot susu. lebihan yang dah ambik jus boleh buat scrub muka:)

waty said...

ish2....rs nk gie trn cafe bwh nie

Pepel BoNda AmaNi said...

nasib baik xmakan carrot..so xda la teringin sangat....pehhh nasib.. :P