Monday, June 20, 2011

lauk kampung ;)

Selalunya bila ayah balik dr kampung gelok dptlah merasa mkn lauk2 camni ;)
ayah amik kt hasil tanaman sendirik ;)

Asyik makan ikan ,ayam,daging cam jemu...sesekali tukar selera memang beshhh!
ok,bg yg tak biasa lauk kampung memang tak boleh telan kot =P
tp bg org kampung cam ai ni dah terbiasa :D

 jantung pisang masak lemak :)

jantung pisang ni..rebus pastu cicah sambal belacan pun sedapp :D
ni pulak terung pipit masak sambal ;)
yg ni pun sedappp bila mkn benda ni meletup2 dlm mulut hehe

ok kowang penah try ke lauk2 cenggini?
cerr try sedappp :D

***owhhh dimana semangatku?** 

15 comments:

sha a.s said...

akak......sha suke gile jantung pisang tu...mkn dgn smbal belacan pn best! sha kn, slalu kena perli ngan kwn2, mkn mcm org tua...ekeke...lauk² kg sedapp la....

cikmOt said...

yey dah bleh komen...

dah lama tak makan terung pipit tu tau...kadang2 lauk kampung lagi masuk tekak ni...hehehe

-Sara- said...

mamy, sara suke mkn lauk2 kg cmni.. jantung pisang tu mmg fav sara..mkn cicah smbal belacan mmg terangkat! :D

oo..masak sambal cmtu je ek terung pipit tu? slalu tgk byk ade kat pasaraya..nk bli tp xreti nk masak cmne..nnt blehla sara try msk sambal terung pipit tuu :)

eLYies said...

selalu makann...sedapnyaaaa

syariza09 said...

jantun pisang tu biasa makan, tp terung pipit tu lom pernah merasa...meletup2 masuk mulot yer =)

mamyharraz said...

sha :taknafikan lauk kpg mmg sedap :D

cikmot:hehhe sib baik bgtau kalau tak sunyilah blog ni tanpa komen ;)

sara: masak sambal lg best..ni resepi mak.kalau cicah begitu je dgn sambal belacan pun ok dah sbb mmg sedap terung pipit ni.

yies: kann :)

sya:cer try terung pipit nih mmg bestt

tpkannn best lg red velvet awk tu :)

munna said...

JANTUNG PISANG NI MASA PANTANG HARI2 MUNNA MAKAN SEBAB NAK TAMBAHKAN SUSU BADAN

mamyharraz said...

munna: oo baru tau jantung pisang tambahkan susu badan..

Mimy Hamid said...

suka lauk kampung tak tak reti masak kampung...kengkonon perasan bandar kan..cetttt...naik selera mamy tolong tolong daku

mamyharraz said...

mimy, ni mak yg masak haha cer sendiri masak konpom out =P dok rmh mak bolehlah eksyen letak menu mcm2 hehe

Fieza79 said...

sedap nya terung pipit tuu...mak aii terliur sudah...

Papa Mifz said...

x pernah pun mkn dua2 lauk nih...huhu

mamyharraz said...

Fieza: sesekali kkn mmg best ;)

Papa Mifz: try lah nnt mmg best ;)

Riri Yoorin said...

memang besh besh.. uuuiiii terasa nk soh mama masak masak lemak pucuk ubi.. mlm ni

Softtouch [Hanim] said...

sy makan je kak lauk kampung..biasanya kalu balik umah PIL kat kuala kangsar MIL selalu amsak lauk2 kmpung ni....sedap!