Monday, April 23, 2012

Barli Lime

 Hujung minggu kali ni mmg tak kemana-mana..hanya dok rmh sambil manja-manja dgn laki anak,gaduh-gaduh manja dgn ank =P tu jelah rutinnya

Kakal kan sejak2 ni lasak dia stok mmg tak agak-agak..meroyan mak ko ni tahuk? haihh mmg nak kena ada kesabaran yg tinggi..paling selamat dia tgh mengganas aku pejam je mata buat2 buta! lantak ko lah anak oiii  nak buat apa janji jangan bahaya kan diri sudahhh~ hmm yelahhh ai kan singa...singa kan suka mengamuk jadi jerit tu terlepas gak kengkadang =P tihehehe tp bukan boleh marah lebih2 pong...kang haku yg kena sound dgn abg askar tuh T__T

Baiklah...utk tak spoil kan hujung minggu kita..biarkan je ank nak buat apa..sepah kan rmh ke...mandi berjam-jam dalam bilik air ke...sukati dia.bebas. sebab hujung minggu kali ni kita tak jalan-jalan ke luar ;)

walau apapun mamy rindu spend masa dgn harraz haikal..rindu sgt2..dan mamy tak pernah jemu nantikan hujung minggu :)
 Dan utk mamy cukuplah dgn Barli Lime yg sedap nih :) minum sambil tgk rancangan katon adalah sgt best -__- huhuu

 cara buat ;
  • Rebus barli + daun pandan +gula
  • bila dah sejuk perahkan limau + letak dlm peti ais 
sedap sgt! tiru resepi ni kt ole ole bali ;P 


happy read ;)

12 comments:

kakchik@ella said...

sedapnya. minum time panas best ni.

syariza09 said...

bkn mammy jer, sy pon dh mcm singa. bila sedar diri tu sy senyap la sikit, dek malu kt jiran :)

rajin mamy pelbagaikan menu minuman

Fieza79 said...

aduhh sdp sgt ke..nk try jgk lah!

GreenJade said...

wah idea baru ni..tak pernah jumpa lg..(okay dh masuk dlm waiting list..hehe)

Mimy Hamid said...

sedap mamy ..barli sedap minum selain elok untuk kesihatan..masa pregnant suke minum sebelum mgtt...kalau nak minum skrang kena takde ais..heheh

inazamri said...

wah bole tiru juga ni...kebetulan barli ada didapur cuma lum rebus lg..limau pun ada gak...leh la buat.

wahida said...

okey...nak buat....dah terbayang2 kesedapannya...

ieda said...

barli lime mmg sedap ;)

Riri Yoorin said...

mamy harraz dh mcm master chef la.. cayalah..

mamaNoriz said...

rajin nye awak!

sya pun suka barli tu tpi selalu campur dgn longan kering direbus..

ellynadyra said...

i like barli limau

Softtouch [Hanim] said...

leh cube..sy suka minum air barli kak..