Tuesday, April 3, 2012

cuai

Sejak-sejak ni kan aku jd pelupa yg amat-amat!! bukan sikit tp banyakkkk T__T dlm fikiran ni mcm-mcm nak kena fikir ~bila nak g holiday,bila nak pandai buat kek,bila nak beli meja makan bla bla bla sebab-sebab inilah yg buat kecuaian selalu terjadi =P

tu pun nasib jalan balik aku ingat...tp kadang tu tersasar gak "ter"masuk Metrojaya ;P niat mmg nak balik rmh tp "ter" masuk sana pastu beli baju aduhhh rasa nak tampar diri sendiri T__T

Semalam masa time nak balik,dlm lif mcm biasa korek-korek kunci dlm beg korek-korek tak de (?) ok, aku dah panik sbb syak kunci tertinggal dlm kete! terus turun basement pegi kat kete sekali MEMANG BETUL kunci ada dlm kete! elok je kt tempat start tuh T__T baru teringat pagi td jwb henfon pastu off enggine tanpa cabut kunci,amik beg terus katup pintu (kete ai manual kena tekan kunci sendiri =p) dan jalan! ohhh nice sgt!

dah petang baru ko sedar!dan semua kwn-kwn pun dah pulang T_T nasiblah ada insan yg baik hati menolong :) terima kasih korang sudi tolong dan temankan sy yg panik melampau nih ;P

mau tak panik nak call suami bgtau pun takut sbb ni bukan kali pertama jadi hehe sbb dah berulang-ulang kali kes aku tak cabut kunci ;P kalau bgtau org2 kt rmh bukan depa kesian kan ahkak tp mesti depa membebel huhuuuu

apapun semalam sudah pun berlalu ;) semoga jadi pengajaran utk diri sendiri yg cuai ini .

happy read ;)

17 comments:

♥cikmOt♥ said...

huhuhu...menakutkan...kalu kete off sendiri gini...nak2 bila kita tercuai kan

:: Mrs.Eady :: said...

sama la..skrg ni udah jadi pelupa..jadi nyer note kuning tu sentiasa ada dlm beg ku nie ha..ape nak buat semua kene tulis..adududud...

Pepel BoNda AmaNi said...

lum pernah lagi la...tertinggal kunci dalam keta...tapi tertinggal kunci umah dalam umah tue slalu....huhuhuhu kadang2 datang keja xbawak kunci umah....call en dedi suruh balik awal...kena bebel panjang la jawabnya....

miloais milo said...

banyak bangat mende bersarang dalam otak uols tu... buang skit mana yg tak perlu beb!
ehehehehhe

hati2 ye - next time jangan cuai sangat - bahayanya pada diri kita juga tu....

mama tim said...

owh bertabahlah dgr bebelan itu..huhu

sama yati tim pon mmg sgt careless haih...

wardah @ fie shah said...

Huish, nasib baik kan. Fie pernah gak mcm tu. Cuak giler. Cuak sbb malas dgr bebelan pedas suami nnt.

-Sara- said...

akak, bahaya tau cmtu..lain kali beringat tau kak :)

ratusiput said...

sbb kita makin lama makin banyak tanggungjawab nk kena ingat..tu slalu jd gitu tu..samalah ratu ni ha... :)

rasp said...

kalo i pun panik gak...
sbb i lum pernah terjadi....
doa2kan semoga lepas nie tak jadi lagi....
tapi bila byk sgt benda dlm fikiran,
pasti kita akan cuai kan...

ariana said...

akak pun selalu lupa..entah apa yg banyak difikir pun tak tau..bila berulang banyak kali asyik lupa benda yg sama..mmg hubby bising gak..
Dia suruh akak mkn kismis banyak2..hihi ambik kau..!

Fieza79 said...

wowoo...kena mkn kismis byk2 kot hhehee...sama la fieza pun mcm pelupa gak skrg ni...kalo smpan sesuatu brg...kena bgtau kat anak2 sama..spya lau terlupa dorang leh tlg ingat kan..haa smpai tahap mcm tu lahh...

Hanis Azla said...

dah nak lupa kan.. nak buat mnacam mana.. tp harap2 tak terjadi lagilah hendaknya..

Mimy Hamid said...

mamy oo mamy...lain kali jangan buat lagi tau..berbahaya kan diri sendiri...mamy byk makan semut kot..hihih..nanti check air tau sblm minum ke

Riri Yoorin said...

alolo mamy.. sama la ngn kitaaa.. hehe skrg ni otak g mana tah

ieda said...

kalau auto tuu yg risau tuu, huhuhu bkn cuai dikk adakalanya kita lupa dik, kena amik supliment utk minda lah dikk huhu mcm akak nie :-)

Softtouch [Hanim] said...

kalu sy pun panik kak..dahlah kete sy ni kdg2 dia tertutp sndiri kuncinya..tu sbb bila sy kuar skjp n enjin terbuka sy akan renggangkan sikit pinti tu...sy pun ada pnyakit cuai jgk kak...

wahida said...

ko sama mcm aku...lately ni pelupa sgt...huhu...
sampai takut nak bgtau suami sbb takut kena bebel atas kesalahan yg sama.......huwaaaaa....