Sunday, July 22, 2012

Hari ke tiga puasa

Alhamdulillah dah masuk 3 hari puasa..dan syukur Alhamdulillah demam Harraz dah kebah..mamy doakan semoga sayang sentiasa sihat dan cergas..barulah hati mamy tenang..empat hari dok berkepit dgn ank rasa sayangnyaaaaa nak tinggal..tp apakan daya kerja kena utamakan jugak..

Dua hari berbuka mmg aku tak masak =P sebab mak masakkan juadah berbuka jd aku hangkut je ank suami g berbuka kt rmh mak :") hehehe mak ayah gak yg pelawa...jadi tak molek kalau ditolak kannn ;) lagi pula seronok berbuka rmh mak sbb semua adik2 ada meriah sgt! -sambil  cop2 air tebu -cop2 gelas besar - cop2 peha ayam hehe best!

Khamis,Jumaat,Sabtu,Ahad keje aku dgn mak baking tat je - Alhamdulillah order masuk dah beribu pcs! kali ni tak guna tenaga org lain melainkan tenaga aku dan mak je..saja..bukan tamak tp seronok juga sambil buat keje sambil borak sedar tak sedar siap pun tempahan kastemer :)

Sahur kt rmh sendiri..takdelah menu gempak...paling hebat pun lauk smlm panaskan tak pun megi goreng je..sayur ke apa ke mmg tak de sbb tak kuasa okeh =P suami pun jenis simple..jd aku selamat disitu ;) yang tak selamatnya bab nak  mengejutkan dia bangun sahur ya ampunnnnnn liattnya buatkan haku hangin! tp apa boleh buat sabar jelah T__T

entry bergambar dibulan puasa ni kurang kot..kalau ada pun tak banyak sbb bulan puasa letih dia lain macam sampaikan nak snap pic pun malas :")

ok semua selamat menjalani ibadah puasa utk hari ke 3 ;)




happy read ;)

14 comments:

Rasp said...

syukur dan lega rasanya harraz dah recovering....

bila berbuka ramai2 dgn famili memang terasa best kan sis...

Riri Yoorin said...

heheh itu yg mamy hangin tu koyuss sila bangun.. tak pon bunyi kt siren mcm kat kem tu mamy hehehe

mamyharraz said...

rasp: tq sis :)

ya berbuka dgn family perkara yg indah sgt..sbb tu kalau berjauhan terasa sgt..

cikriri: yaaa mmg hangin okeh.kesabaran je laa hikhikk

Mooniqueen said...

Ramai budak demam skrg... Kesian kan? Anak MQ pun baru je baik...

ratu siput said...

yela ratu pun kalau tempahan byk mmg tak pernah amik org keje.slalu buat bedua je ngan mak.masa nenek sihat dulu dia pun join skali menolong.arwah nenek belah ayah pun amik bahagian tukang gulung tart sambil kirakan keuntungan RS.rindunya kat dia.sbb tu taknak buat lg dah sbb byk kenangan kat situ :(

mamyharraz said...

moon: mmg kesian tgk ank tak sihat..kalaulah boleh gantikan mmg nak.. hmm sedih.

ratu: happy sgt situasi tu kan ratu..itulah yg sy rasa skrg..sambil dpt untung terus dpt rapatkan hubungan..

norhidana said...

alhamdulillah dh beransur sihat hero tuh...

akak pun sahur simple2 je...

atuk said...

Salam Ramdhan mamy

Alhamdulillah
harraz dah beransur sihat

masa nak kejutkan hubby tu
bisik kat telinganya dgn janji2 manis
cepat dia bagunnya...he he

-Sara- said...

harraz demam ke? ala siannya hero sorg tu..take care tau :)

bagos gk kurangkn entry bergambar bulan2 pose gini kan..klo tak tengok lauk siang hr ni menguji keimanan btol..hihi

lieyalatif said...

ALAHAI...sian harraz....demam plak...harap dah okey kak yeak...risau anak demam2 ni kan kak...

wahhh dpt lieya bayangkan akak berkerja same ngan mak dok siapkan order tu....tak terase penat sebab buat ngan mak tersayang...semoga akak sentiase sukses kak yeak.....

Daddy Ziyyad said...

takpe..tepek aja gambar makanan hari2..hahaha

:: Mrs.Eady :: said...

amboiii mak masak!jeles la nih!

Azian Elias said...

rumah kitarang, sahur pun macam makan malam.. berselra anak2.. ada serunding daging..

ieda said...

alhamdulillah haraz dah ok ..
seronok lahh berbuka dgn mak dan ayah kan yatt .. akk nie riuh rendah bila time berbuka ;))