Monday, July 30, 2012

Puasa ke 8 - Kerabu kacang botol&kerang

Bahan-bahan
  • kacang botol - dihiris
  • kerang - direbus
  • bawang 1 biji
  • 1 sudu kecik kerisik
  • bunga kantan
  • 3 biji limau - diambil jus
  • sedikit perasa (gula,ajinamoto,garam)
satukan semua bahan - gaul rata - siap utk dimakan ;)

Kalau agak lupa resepi mudah ni aku seacrh je kt blog sendiri hehe senang!


happy read ;)

19 comments:

SURIA AMANDA said...

nampak mcm senang jer...harus cuba ni..huhu

:: Mrs.Eady :: said...

sedapppp...

GreenJade said...

mummy...sy dtg nk tapau sikit heheheh

saya bln puasa mmg suka mkn kerabu sis..apa2 aje kerabu..kasi senang 'membuang air besor' ehehehehe

wahida said...

aku ni tak berapa suka mkn kerabu...itu pun baru je belajar mkn kerabu mangga...huhu...

kakcik said...

Kakcik suka makan kacang botol tapi kurang suka makan kerang. :)

atty's said...

Boleh cuba nanti.tq yatie sharing resepi..

fiza said...

Hhhmmm...sedapnya.

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

sedapnyerr kerabu!ym suka!:-)

syariza09 said...

sy x psndsi mkn kcg botol,tp kalo campur.ngan kerang ok kot. x perla kalo buat pon ok gak, asben sy suka sgt ni

lieyalatif said...

Akakkkkk!!!!!!! Lieya terliur gaban nih....kerabu2 nie mmg penyedap lauk....mkn nasi lauk tu pun cukup...bertambah2 dibuatnye hihihihi

Lieya mmg suke kacang botol kak....ulam gitu jek pun laju.....

Encik Zaharin said...

Sedapnya......memang suka makan kerabu,x kiralah kerabu apa sekalipun,makan dgn nasi panas2,walaweh

Encik Zaharin said...

Sedapnya......memang suka makan kerabu,x kiralah kerabu apa sekalipun,makan dgn nasi panas2,walaweh

inazamri said...

sejak puasa ni tak penah lg mkn kerabu.terliur pulak tengok mlm2 cam gini

azievee said...

alahai sedapnyer...terliur tengok tp sy lg suka kerabu pucuk paku...yumm..yumm...

AiNuN FaUzI said...

Terliur pulak menengoknyee.. Simple tp sedap tentunya... Meratah aje pon sodapppp!!!!

ratu siput said...

em nampak menyelerakan.tp ratu lum pernah makan pape jenis kerabu...jd takble imagine camne rasenya :)

-Sara- said...

akak, nmpk mabeles! hehe

ellynadyra said...

Perghhhhhhhh melelehhhhhhh

Mimy Hamid said...

hok sedap ni buat gatah