Monday, July 23, 2012

hari kedua puasa

Alhamdulillah dah masuk 4 hari kita berpuasa hari ini..semoga Allah berikan pahala yg melimpah ruah utk kewajipan yg sedang kita jalankan.Insyaallah.

Harraz Haikal ank kesayangan mamy baru usia 4 tahun..jd dia bukan tau pun apa erti puasa..jd sebagai ibu yg imannya tak berapa kuat kena tabah melayan dia nak mkn itu ini masa bulan puasa nih =P

mamy : "harraz puasa hari ni?"
harraz : "puasaaaaaa,abg makan megi tadi" - dia bahasakan diri dia 'abg'
mamy : *tangandidadamatakeatas*

Tahukah anakku dibulan puasa ini maggie adalah pencabar utama bagi org yg sedang berpuasa? :") HAHA

:)

 td bwk kakal makan roti bakar..pastu td mintak mamy masakkan maggi dan skrg dia tgh kunyah jagung depan mamy! so how my feeling? *pitammmm* huahua
 yg ni ayat copy paste kt Facebook

yaaa dia tak nak tapau..dia nak makan kt situ jugak..hew hew kita layankan je lah ;)

 nota:
  1.  happy sbb bulan puasa dapat balik setengah jam awal :) 
  2. happy sbb bulan puasa ni mak masakan menu berbuka :)
opss lupa nak bgtau saja letak tajuk puasa kedua sbb dialog kt atas berlaku pd hari puasa ke dua ;)


ok tu je tata.


happy read ;)

14 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

maggi?maggi..sedapppp!!!

mamyharraz said...

mrseady: kannnn :)

♥ Wina ♥ said...

maggi pun dah cukup marvellous untuk juadah berbuka ehehehee

lieyalatif said...

keh keh keh ...tegelak2 lieya bace kak...adoi laaa...betul tu kak...tgk anak2 mkn kite pun tergode same....


ape kak megiiii!! oh no!!! tu laaa pembunuh utama.....bau jek dah semerbak satu umah....hadoi laaaaaaaaaaaa!!!!!

mamyharraz said...

wina : maggie mmg tak pernah jemu kan.hmm agak pelik disitu =P

lieya:ragam ank2 ni lah yg buat kita terhibur kan lieya..walau mcm2 kenalah jugak kita layan hehe

-Sara- said...

ahahaha..dugaan betol! ;D

atty's said...

sebut pasal maggi ni .terus rasa..mcm hihihiihihi..aduh..

takpe..harraz baru 4 thn..dulu abg fir start pose umur 6 thn..tu pun separuh2..tak paksa..7 thn baru posa betul2..insyallah nanti harraz pun gtu tau..

Tak Pe Je ~ TPJ said...

Bulan posa nih semer pon nampak menggoooda... Heheh. Cobaaaaaan...

GreenJade said...

hehehe gigih abg berpuasa..siap makan megi hihihi...comel jek jawapan dia..

selamat bpuasa sis.. :)

♥cikmOt♥ said...

hehehe...comel la abang ni..

jeles tu, ada mak tolong masakkan...sobs....

Daddy Ziyyad said...

eh, saya sahur meggi lah pagi tadi..:)

Bazilah (^0^) said...

harraz saja nak goda mamy dia hehhee. Bulan puasa maggi pon sedap kan kak hehe

ellynadyra said...

mak masak buka ye? Oh x aci tul!

Mimy Hamid said...

comel abg ..hahah