Monday, July 2, 2012

isi form cuti raya

 Keje agak kurang..bahagian tender baru start busy...esok-esok part kamilah pulak bus-busy-an..sementara takde keje ni kan marathon tgk youtubelah keje aku ;P jap movie,jap drama,jap ceramah ustaz azhar idrus yg sempoi tu ;)

Ustaz Azhar sampaikan ceramah best giler...senang nak paham hehe mmg kelakar..bukanlah kelakar sebaliknya..maksud aku kelakar yg menusuk kalbu gitteww ..ada satu ceramah diambang pembukaan 2012 dia berganting dgn zizan raja lawak tu..hehehe mmg best pastu mudahlah nak paham..yelah kadang soalan-soalan yg tak logik tulah dok berlegar dlm otak kita..jadi dgn penerangan dari Ustaz terus buat aku paham haa begitulahhh ;)

Korang dah isi cuti utk raya...aku dah =P haha giler gelojoh kan ;) isi form dah..tapi belum submit..tgklah..kang submitlah kot...ye korang aku kena awal apply sbb nak cuti lama....tahun ni raya mengikut sistem giliran maka kita redha saja ..tapi aku ok  suka je dapat balik sabah :)

Oh..ya ada kena mengena tau tajuk isi form cuti raya + ceramah Ustaz Azhar Idrus dgn entry kali ni..

Bukan apa..kalau tiap kali aku nak balik Sabah...ada je suara-suara halus bertanya mcmmana aku makan kalau balik sana..yelah uolss mentanglah family-in-law ai non muslim..ada je suara sumbing bg soalan maut kt aku...ok,tak salah bertanya..tp kalau dah tiap kali aku balik sabah tiap kali tulah soalan yg sama bertanya tak ke comel? ( haihh geram! )

Bagus mengambil berat..tapi aku+suami+Family-in-law mmg tahu batas-batas dan jurang agama antara kami..senang cerita kami saling memahami situasi masing-masing dan saling menjaga tata-tertib dalam apa jua situasi..lagi-lagi bab halal haram lagilah kami menitik beratkan..bukan pakai belasah je..Syukur aku dipertemukan dgn family-in-law yg penuh kasih dan sayang -antara kami tak pernah ada jurang utk berkasih sayang- dan aku selalu dimanja dan disayangi mereka semua LOVE!

Ini ada LINK ceramah Ustaz Azhar ;)


mamyharraz & mama ( nyonya ah lan ) my mother in-law :)

Tahun ni mama teman sy beraya ya..malam raya dan pagi raya sure aku sedih yg tak agak-agak..sebab jeles teringat mak,ayah dan adik2 kt kampung :"( huhuu tp tak mengapalah mama kak ipar,adik ipar ada utk pujuk mamyharraz yg manja ini ;)

Tahun ni mcm biasalah kami akan awal sampai di Labuan..sempatlah aku berbuka puasa jam 6 petang ;) pastu nnt blehlah pegi pasar ramadhan dgn nyonya ah lan =P pastu nnt tgklah hasil borong makanan kt pasar ramadhan tu mcm mama yg puasa hehehe..

ohhh rindu family inlaw -nantikan kepulangan kami ya ;)
 dan akan rindu family sendiri dihari raya nnt :")

ewahh gantian puasa dah settle bolehlah citer bab raya huhuu



happy read ;)

23 comments:

Bazilah (^0^) said...

tiap kali masuk bulan puasa mesti rs nk g sabah sbb berbuka awal kt sana hehehe

Rasp said...

untung u sis dpt family in law yg memahami and sporting....
tetiba terasa bahang posa dah hurrmmm....

Kakcik Seroja said...

Raya tahun ni mungkin kakcik tak ambil cuti tambahan sebab rasanya tak ada nak ke mana2. :(

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

awalnyer akak isi form cuti raya hihi...excited la tu hihihi

miloaiskurangmanis said...

untung banget – in-laws yang memahami…
mulut manusia ni – memang payah nak tutup nok
nak di gam tak bolhe – apatah lagi nak di jahitkan????
lagi senang nak tutup mulut tempayan….
hka hka hak

AiNuN FaUzI said...

Wahhh!!! Dah isi form cuti raya... Berkobar2 laaaa semangat akak nk beraya ea... Heheheheh...

-Sara- said...

ok, dh habis gnti pose takpelah nak cite raya pon..mood dh mari yee..hehe :P

bunga_rose said...

pastu ape menu raye kat sana kak? musti lain kan..

tak abis lagi ganti ni, camne ni.. asal nak ganti je bulan muncul..

Mama Gee said...

hamboiii dh siap isi dah...g nnti lg 2 minggu nk raya br isi dan anto..

♥ Vna ♥ said...

awalnye isi form cuti raya..saya seminggu sebelum raya bru leh confirm brp hari leh cuti hikhikhikk

samalah..saya pun selalu ditanya soalan² begitu..yg penting kita tau batas & yg mane halal & haram ;-)

♥cikmOt♥ said...

dah terasa suasana nak beraya dah ni...hehehe

norhidana said...

ohooo belum isi borang lg... wah2 awalnyer dh isi borang yek.. al maklum lah nk raya di seberang laut...

seronok nyer kan akak nih... dpt beraya ngn budaya berbeza

Unknown said...

best ye raya balik sabah

Anonymous said...

amboi advance nyer.. puasa dak lagi hehehe

kurus said...

wahh seronoknya yatii
memang skrg nie dah rasa bahang2 ramadhan ..
nak2 di opis dah ada org start jual kuih raya .. akk lah tuu ekkee

syariza09 said...

ooo thn ni beraya sana yer..eh ada gak yg tanya soklan mcm tu ekk, x nah terpikir pula sy kalo bab2 mcm tu...x per la, soklan tu mamy dh jawabkan

wahida said...

amboi...awal betul isi borang raya...

tak pe lah nok, mulut org mmg mcm tu...ko sabar je lah byk2...huhu..

lieyalatif said...

ohooooooooooooooooooo baru laa lieya tau rupenye akak kawin campur....bertuah akak...dpt family in law yg sgt2 sporting.....syukur2....ye la kak, yg menanye tu pun ketinggalan zaman betul....kaum lain skrang mmg alert dgn care islam ...so tak yah la risau...dieorg lagi berhati2 pasal bab mkn nie....

jauh rupenye akak balik kampung huhuhu...mmg kene amik cuti lame dan prepare cuti awal2 kan kak.....senang mcm tu.....

nita said...

Jom!! sama2 kita isi borang cuti raya..selamat beraya di sabah.. aku tak tahu lagi nk beraya di mana? huhu

munna said...

munna kampung en bang dgn munna tak jauh... tak kisah pun ...tapi mmg amalkan sistem gilir2 tu

Dr K said...

dah siap isi borang raya yer? :P

ceramah UAI tu mmg sempoi, tapi penuh makna mendalam...santai..anak anak muda pun suka dengar :)

mekchu said...

fuhhh awal nya dah apply cuti raya.. tak pe, mekchu faham sbb nak blk jauh :)

attyfir said...

kty baru tau, rupanya yati kawin campur..
alhamdulillah dpt family inlaw yg memahami..