Tuesday, July 31, 2012

Panik

Dengar topik hot chat kt hot fm pasal panik..mcm-mcm jenis panik terkeluar ;P

Kelakar...ada..hmm mcm ohhh begitu sekali panik mereka heehe..ok,aku pun selalu panik melampau..kalau dtg rasa panik tu mulalah hormon jadi tak stabil..mulalah rasa marah + sedih automatik timbul.

Panik 1

2008 - Besalinkan Harraz kt Hospital Besar KL (GH) - masa tu sana-sini dengar pengalaman tak best bila beranak kt situ..aku ni tak mo fikir negativ benda tu semua dan redah je - dahlah aku ni FOC baba Harraz kan askar kalau masuk Gov.Hospital sah-sahlah free..lglah aku panik - matilah kena buli dgn nurse-nurse tu semua - tak bolehlah aku nak banyak songeh..

masa DR bg date utk operation 5/5/2008 aku ok je..jd masuklah wad awal 3 hari dar tarikh tu..sementara nak tgg turn belah perut merasalah aku tgk pengalaman org nak bersalin..mcm2lah yg berlaku kebanyakkan komen semua menakutkan! terutama dlm labour room! bidan yg sambut baby garangggggg ohh my matilaaa aku!

1/5/2008 - 5 pagi tiba-tiba air ketuban pecah! PANIK!! - sampai aku tak bersuara sbb takut =P air mata je lajuuu .. nurse yg sepatutnya bertukar shift pagi ( dia jaga tugasan aku & 4 org yg lain) tak jadi balik! dari start aku pecah ketuban sampailah Harraz dilahirkan dia temankan aku! pegangan tangan dia tak lepas masa DR selok nak tau kedudukan baby - sampailah usungan aku ke labour room -sampailah aku keluar dari labour room - bila aku dah ok baru dia balik...terharu sgt sbb dia sanggup ketepikan masa dia semata nak temankan aku yg panik melampau ni..

Panik aku semakin berkurangan bila semua nurse,bidan dan DR baik sgt..dan tak ada langsung pengalaman pahit waktu aku bersalinkan Harraz Haikal di Hospital Kerajaan.

Selama 5 hari aku kt GH pengalaman yg sukar nak dilupakan- bila tiba dah boleh pulang terasa rindu dgn meraka yg baik menolong aku...masa tu nak pegang ank pun kekok- dan merekalah yg tak jemu-jemu bantu dan ajar aku menguruskan baby kecik.

Pengalaman mengajar kann..jadi lepas ni dah tak panik dah kalau nak bersalin kt gov.hospital ;) -Insyaallah

happy read ;)

24 comments:

Izwa Kamaruddin said...

rindu hospital?sila sila la lagiii..hahaha....

AiNuN FaUzI said...

Nk bersalin.. Haruslah super duper PANIC!!! Hehehehe... Teh pon nanti Insyaallah bersalin kt GH jugak kak.. Heheheheh.. Tak sume nurses, staffs, doctors kt GH scaryyyy... Ada jugak yg suwit muwit (ehhh) hehehehe...

Dr K said...

boleh lah lagi lepas ni bersalin kat HKL tu ya...:)

Cik Rose said...

ye, pengalamn mendewasakan kita.. dah tak panik ye?.. bila lagi ni.. hhihi...

lieyalatif said...

betul2....lieya ni kak walau dah anak 3 tetap panik bile tibe saat nak bersalin tu huhuhu....takut sakit pun yeak....takut tak reti nak push pun yeak.....

untung akak dpt pengalaman yg 'indah' kat spital gomen....lieya plak sekali laa bersalin gomen....pengalaman tu ade tak best laaa...sbb tu lari ke private heheheeheh

attyfir said...

kty pun 3-3 anak spital gomen..
masa 1st baby.mmg panic, ye lah org dok citer mcm2kan..alhamdulillah x de apa pun..okeh je..

Kakcik Seroja said...

Mungkin sebab dah banyak saingan atau aduan atau rungutan, perkhidmatan di hospital Kerajaan semakin bertambah baik sekarang...

wahida said...

nok, aku dulu pun bersalinkan si abg tu kat HKL...ramai ckp HKL mcm hampeh la, bad service la, tapi serius aku ckp pengalaman aku bersalin kat GH best je nok...service aku rasa mcm kat private...serius!!

dan aku masih ingat lagi mcm mana dorang layan aku dan baby dgn elok sekali...

tapi tu lah, pengalaman org lain2 kan...mungkin hari tu aku bertuah dpt doc dan nurse yg baik2 belaka...

mamyharraz said...

mrs eady : masih menanti saat itu berulang ;)

teh : jgn panik2 ya bertenang..Insyaallah semua akan okey.akk doakan :)

ddyZiyyad : Dengan izin Allah :)

ros: masih menanti saat itu berulang ;)

lieya: ya dik setiap org lain pengalamannya..alhamdulillah masa akk hari tu okey sampailah dischage :)

kty: pengalaman org cerita mmg menakutkan kan kak..syukur masa kt sana baik2 je.

kacik: alhamdulillah makin berubah kan jd org2 mcm sy taklah fobia kalau nak gunakan khidmat kt situ :)

wahida: ya setuju dgn ko..alhamdulillah pengalaman aku pun indah2 je dan semua DR,nurse bidan baik sgt..

sbb tu kalau dengar pengalaman org lain terus bersyukur sbb aku tak lalui benda pahit tu.

kakyongnida said...

kalau rindu nanti boleh bsalin kt hospital tu lagi hehehe =)

kakyongnida said...

kalau rindu nanti boleh bsalin kt hospital tu lagi hehehe =)

mamyharraz said...

nida: pilihan takde jd kita ambik je yg termampu bukan masalah suka atau tidak ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

klu rindu bersalin la lgi sis..hihihihi

Rasp said...

untungnya u sis dpt nurse yg baik hati kan....
lain orang lain pengalamannya...
syukur lah pengalaman u ok sangat2...

mamyharraz said...

wanieys : Insyaallah (dgn izin Allah)

rasp: Alhamdulillah.semua ok.

syariza09 said...

nurse tu betul2 ikhlas wat keje, sbb tu dorang sanggup tgg mamy sampai selesai smuanya..kalu smua nurse baik hati camtu kan bagusss

Fiza Rahman said...

Lepas nih jgn panik lagi tau.

Fieza79 said...

rindu nk pg lg spital hehehee...nurse doktor semua nya baik2 belaka....

♥cikmOt♥ said...

saya tiga tiga anak lahir di gomen...tak mampu nak beranak di private kut...

Anonymous said...

panik tu standardlah , apalagi kalau pompuan kan! hehe

Softtouch [Hanim] said...

mmg kak nk bsalin mmg panik..

sy pun alhamdulillah pngalaman semuanya ok...rezeki masing2...

azievee said...

masih truma nak bersalin...ngeee...walaupun anak udah 2

Unknown said...

betul2.kdg2 kalau kita ada problem..swasta pun akan tolak kite ke GH sbb dorang kate GH lbh ramai doctor2 pakar yg bagus2... :)

Mimy Hamid said...

samala kita Yati..Fayel baby GH gak...memula pikir negative jek..tp sangkaan meleset..doc n nurse adalah okay sama sekali..so jgn dgr ckp org ..