Monday, July 30, 2012

Puasa ke 7

Puasa kali ni aku ikat kontrak berbuka kt rmh mak ayah :D
Jadi,tak de adengan eksyen tayang menu yg dimasak =P takat yg ringan-ringan utk back-up menu mak tu adalah aku buat sikit ;)

masakan mak mcm2lah..hari-hari ada rekues dari anak menantu dan ayah..aku?simple je semua bedal takde bantahan apa-apa ;)

Ok,utk elakkan rasa bersalah setiap hari aku sediakan satu menu mudah utk dibawa ke rmh mak :")

Menu yg selalu aku sediakan berdasarkan terpengaruh bila blogwalking ;P tak pun hasil dr borak-borak kt twitter ;) bukan teh je mengidam aku pun sibuk ikut jejak dia mengidam itu ini bila bulan ramadhan ni :")

Sardine Roll - terliur masa borak kt twitter izan buat menu ni utk menu berbuka..jd aku pun terus nak jugak nak jugak nak jugakkk

dannn terhasillah sardine roll ini :)

Bahan-bahan :
  1. 1 tin kecik sardine
  2. roti beberapa keping
  3. cili masak 2 sudu
  4. sedikit bwg merah
  5. sebiji telur
  6. sedikit tepung - sebagai gam-
  7. minyak -utk menggoreng
Cara-cara :
  1. Tumiskan cili+bwg -masukkan sardine-lenyek-lenyek (ikutlah suka gaya mcmmana pun) -masak -anggkat
  2. Roti lenyekkan leper gunakan gelas - letakkan sardine-gulungkan-gam guna tepung.
  3. Celupkan dalam telur dan goreng.
Siap utk dimakan.

saja share resepi kt sini...mudah aku nak search kot-kot lain hari nak buat lagi :)
lain chef lain caranya...jd ini versi sendiri nak faham setelah google sana sini sikit :)

tata.




happy read ;)

13 comments:

Nieyla Nadia said...

suke buat sardin roll nie...dapnyer...

AiNuN FaUzI said...

Yummyyy!!! Sedap3!!! Teh ni mengidam macam la kak tapi bila ada depan mata, xnak pulak mkn.. Jadinya malas dh nk ngidam2.. Hehehehe...

Unknown said...

whuaaaa mamy nak22222

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sardin roll sedapnyer hihi

attyfir said...

sardine roll mmg sedap,lelagi kalo buat sendiri ..

-Sara- said...

eh, mane pic yg dh siap? hehekk

Dr K said...

sardin roll ber-instagram! haha

Izwa Kamaruddin said...

untung laaaa berbuka kat umh makkk...*jeles!hahahaaa...

Qhaifa Nur said...

dapat makan roti bln posa ni sedap juga.......ada sardin lagi sedappp..

Rasp said...

yummy sedap tu sardin roll sis...
nak nak bila dah lama tak layan kannn...

Saleha said...

wah besnya ada orang masak.. takdelah balok berdesup2 kejar masa nak masak.. masa berdahrpun dah fikir karang nak berbuka nak masak pe..
oh sedapnya hidup kalau ada org tolong masak :)

slam kenal

Mama Gee said...

buat masa ni g kena pantang makan minyak2..batuk...huhuhuhuhu

Mimy Hamid said...

hari tu plan nak buat kan yati tp sy tak buat nampak kat param beli je..hehe