Friday, July 13, 2012

Sushi King - Giant Kelana Jaya

Lokasi : Giant Kelana Jaya -Ground Floor

Aku peminat tegar sushi..tp dlm keluarga aku sorang je suka yg lain tidak! jd kalau depa teman pun sebab kesiankan aku...dah ni kawin suami tak suka apa yg kita gemar jangan nak sentap-sentap apa kata kita cari alternatif lain utk gembirakan hati sendiri ;)

Contoh  : suami tak suka pedas aku suka pedas jd layan je tekak dia - esok2 aku pulak melantak benda pedas sampai putus urat perut =P tak de sapa kisah HAHA.

Tak pun buat mcmni..masa lunch kt ofislah time utk memanjakan tekak sendiri ;)


Jom makan sushi!!
Nak penampar? hehe *gurau*

best tau mkn kat sini..murah pun murah..takat nak kenyangkan perut tak lebih RM10 lah..tp janganlah ko amik set yg berpuluh RM - pilih ikut kemampuan selera yeh ;)

Blue - RM2
Pink - RM4

Nak tau harga sushi tgk kaler yg ada kt pinggan kecik tu ya ;)
dalam menu book pun ada senarai..boleh tgk kt situ .. jd ko dah tau siap2 berapa harga sushi yg dok berjalan keliling meja tu ;)
Wasabi + sushi arghhh heaven nyaaa sedappp..sekali dia tertusuk kt hidung berasap telinga ;P tp yg itulah bestnya hehe aku ni org kampung tp tekak jenis semua boleh bedal..huhu pelik jugak..susah nak cari makanan apa yg aku tak suka..sbb kebanyakan semua sukaaa je ...semua tekak ni boleh terima je.. huhuu
#dasarkuatmakan!
My bestfren forever ;) *hai waiye* dia dah pandai baca blog aku :") sebelum ni mintak jd fren kt fesbuk dia kemain dia tolak tak nak! tp dia tak tau aku dok glamerkan dia kt blog aku kahkahkahh so waiye u tak kisah kan? tp kalau kisah pun 'ada aku kesah?' haha nasiblah dpt kwn kejam mcm ai ;)
Aiskrim satu je order pastu share 2 org ;)
 Green tea aiskrim RM4.90
Total makan hari tu dalam RM26+  - jd bahagikan dua  - belanja bijak kann.. jd taklah mahal sgt ;)

Ok,selamat berhujung minggu semua..aku ni apdet blog guna pc kt kem suami..sambil nak menunggu jam 3 ptg kolam renang bukak ;P bawak anak swimming kt kem kementah jew..jadilah janji ada aktiviti bersama-sama :)

Love myfamily <3


happy read ;)

22 comments:

cik ina do do cheng said...

cik ina salute orang yang boleh makan makanan jepun. kalau diamalkan boleh kurus. cantiklah kawan mummy apa kurangnya mummy sama comei.

atuk said...

Assalamualaikum Mumy

nanti boleh comel macam orang jepun

Softtouch [Hanim] said...

sy punsuka mkn sushi ..kita sama kak sy sorang je suka mkn sushi yg lain xsuka..mmg xde geng nk mkn kat sushi king

Nong Andy said...

aku.. kalau pergi Sushi King.. maunya habis 40 hinggit. rambang mata punya pasal. habisnya tidak!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sushi sedapnyerrrrr

idasm said...

salam..
kita boleh geng..ida pun peminat tegar japanese food. nak2 salmon dan unagi tu.. sib baik husband pun sama... hehe...

Dr K said...

saya tak boleh makan sushi, tekak saya jadi loya..ekekeke..the only japanese food yg saya boleh telan ialah ayam teriyaki? eh..ke tenpayanki? tak sure nama nya..ekekek

mummY daniSha said...

selalu makan sushi jusco je hehee

mamyharraz said...

cik ina: tq singgah sini.alahai rindunya kt cik ina..blog dah tak boleh komen.

atuk: waalaikummussalam. ya sy pun berharap dpt comel mcm org jepun bila mkn sushi :")

hanim: jom akk temankan mkn sushi ;)

nong: kalau ikut nafsu sy mmg berpuluh2 ringgit boleh terbang sbb geram kan =P

wanieys: :)

idasm: untung awk boleh geng dgn suami.sy jugak yg tak de geng sobs sobs =P

daayziyyad: ohh kira oklah tu boleh terima jugak.sy pun pelik apasal lah sy boleh telan semua mknan hikhiks

mummydanisha: yg jusco pun sama je rasa tetap sedap ;)

lieyalatif said...

akak!!!!! kite leh geng laaa...lieya pun hantu sushi...skrang ni lieya dah turunkan minat pada mia mija...so ade geng laa nak komplot merengek2 mkn sushi wakaakakakak...en laki lieya pun kureng sushi nie...siap buat muke nak muntah konon2 hanyir hahaahaha..sengal kan...seb baik mia mija suke...ade geng...

kak comey ko posing ngan sekerim tuh!

mamyharraz said...

lieya: bestnyaaa ada geng.akk jugak yg keseorgan..sib baik ada kwn nak temankan..bulan apa kalau nak g mkn sensorang akk pemalu hikhiks yelah bajet comel kot ada yg memandang haha *pitammmm*

Anonymous said...

KA pulak mmg tekak x leh terima makanan japang ni sushi bagai, x tau kenapa!

chichi said...

dulo2 pon suka makan kat sushi king..lepas kawin.. penah bawak hubby makan..tetiba dia demam..terus itulah saat2 akhir makan sushi king..hehehe

wahida said...

byk2 food, japanese food lah aku tak leh telan nok...huhu...

-Sara- said...

ermm tgk org makan macam best tapi tak tau nape tekak ni takleh terima sushi..ehehe

syariza09 said...

sampai skrg ai x leh nk telan sushi..camner la nk jln2 kt jepun nanti huhuhu..suka tau nengok mamy yg pandai mkn menda2 camni

Unknown said...

ohh pasti heaven rasanyaaaa green tea eskrim tu..krn aku peminat tegar green tea dalam apa rupabentuk sekalipun..kekekeke

kurus said...

waaa sedapnyee
tapi kan dik , akk pernah makan sekali je sushi , masa tuu beli di giant ..
memang tekak melayu original akk nie .. lepas sekali rasa , sumpah x nak dah ekeke ;)
x pandai satu nyeee

Fiza Rahman said...

Tak reti nak makan sushi. Pernah try mkn sushi jusco...tapi tak tertelan dek tekak ni ha. Sama mcm kak ieda, tekak melayu gamaknya ☺☺

Unknown said...

sedap nye sushi..

Mimy Hamid said...

nnt nak dating sushi king ajak ek...takde geng makan sushi gak la...

ellynadyra said...

bijak sungguh berbelanja ye